Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/27988
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tuncel, İbrahim | - |
dc.contributor.author | Demirel, Özcan | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-05T13:25:28Z | |
dc.date.available | 2019-12-05T13:25:28Z | |
dc.date.issued | 2018-04 | - |
dc.identifier.issn | 1308-2922 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/27988 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.30794/pausbed.414827 | - |
dc.description.abstract | Değerlendirme süreci, örtük programı etkili biçimde ortaya çıkaran unsurlardan biridir. Bu araştı rmada; değerlendirme sürecinin öğrenciler üzerindeki amaçlanmamış etkilerini ve değerlendirme sürecine ilişkin öğreti m elemanı ve öğrenciler arasındaki farklı yorumlamaları ortaya çıkarmak amaçlanmıştı r. Araştı rmada, nitel araştı rma yöntemlerinden durum çalışması ve durum çalışması desenlerinden “iç içe geçmiş tek durum” deseni kullanılmıştı r. Kullanılan yöntemin gücünü artı rmak amacıyla yöntem ve veri çeşitlemesine gidilmişti r. Yöntem çeşitlemesinin sağlanabilmesi amacıyla, “gözlem” ve “görüşme” yöntemlerine yer verilmişti r. Veri çeşitlemesinin sağlanabilmesi için de “gözlem yapılan sını? ar” ve “görüşme yapılan kişiler” farklı veri kaynakları olarak kullanılmıştı r. Çalışma alanını Hacett epe Üniversitesi Eğiti m Fakültesi İlköğreti m Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla “Sınıf içi gözlem formu”, “öğreti m elemanı görüşme formu” ve “öğrenci odak grup görüşme formu” kullanılmıştı r. Araştı rma kapsamında elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştı r. Öğrencilerin değerlendirme sürecinde edindikleri deneyim, başarılı olmak için öğretme-öğrenme sürecinde öğrenci katı lımının ve çabasının önemli olmadığı ve ezbere dayalı öğrenmenin yeterli olduğu algısına neden olmaktadır. Öğrencilerin başarılı olmak için seçici davranma ve öğreti m elemanının gözüne girme biçiminde takti kler gelişti rdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Örtük Program | en_US |
dc.subject | Değerlendirme Süreci | en_US |
dc.subject | Duyuşsal Özellikler | en_US |
dc.subject | Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri | en_US |
dc.title | Değerlendirme sürecinin örtük program açısından incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examining the evaluation process in terms of hidden curriculum | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.issue | 31 | en_US |
dc.identifier.startpage | 221 | en_US |
dc.identifier.endpage | 230 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30794/pausbed.414827 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Değerlendirme sürecinin örtük program açısından incelenmesi.pdf | Makale Dosyası | 701.56 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
82
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
28
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.