Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27988
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTuncel, İbrahim-
dc.contributor.authorDemirel, Özcan-
dc.date.accessioned2019-12-05T13:25:28Z
dc.date.available2019-12-05T13:25:28Z
dc.date.issued2018-04-
dc.identifier.issn1308-2922-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27988-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30794/pausbed.414827-
dc.description.abstractDeğerlendirme süreci, örtük programı etkili biçimde ortaya çıkaran unsurlardan biridir. Bu araştı rmada; değerlendirme sürecinin öğrenciler üzerindeki amaçlanmamış etkilerini ve değerlendirme sürecine ilişkin öğreti m elemanı ve öğrenciler arasındaki farklı yorumlamaları ortaya çıkarmak amaçlanmıştı r. Araştı rmada, nitel araştı rma yöntemlerinden durum çalışması ve durum çalışması desenlerinden “iç içe geçmiş tek durum” deseni kullanılmıştı r. Kullanılan yöntemin gücünü artı rmak amacıyla yöntem ve veri çeşitlemesine gidilmişti r. Yöntem çeşitlemesinin sağlanabilmesi amacıyla, “gözlem” ve “görüşme” yöntemlerine yer verilmişti r. Veri çeşitlemesinin sağlanabilmesi için de “gözlem yapılan sını? ar” ve “görüşme yapılan kişiler” farklı veri kaynakları olarak kullanılmıştı r. Çalışma alanını Hacett epe Üniversitesi Eğiti m Fakültesi İlköğreti m Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla “Sınıf içi gözlem formu”, “öğreti m elemanı görüşme formu” ve “öğrenci odak grup görüşme formu” kullanılmıştı r. Araştı rma kapsamında elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştı r. Öğrencilerin değerlendirme sürecinde edindikleri deneyim, başarılı olmak için öğretme-öğrenme sürecinde öğrenci katı lımının ve çabasının önemli olmadığı ve ezbere dayalı öğrenmenin yeterli olduğu algısına neden olmaktadır. Öğrencilerin başarılı olmak için seçici davranma ve öğreti m elemanının gözüne girme biçiminde takti kler gelişti rdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrtük Programen_US
dc.subjectDeğerlendirme Sürecien_US
dc.subjectDuyuşsal Özellikleren_US
dc.subjectÖğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerien_US
dc.titleDeğerlendirme sürecinin örtük program açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the evaluation process in terms of hidden curriculumen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage221en_US
dc.identifier.endpage230en_US
dc.identifier.doi10.30794/pausbed.414827-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Değerlendirme sürecinin örtük program açısından incelenmesi.pdfMakale Dosyası701.56 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

82
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

28
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.