Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28044
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bahtiyar, Asiye | - |
dc.contributor.author | Can, Bilge | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-06T13:32:03Z | - |
dc.date.available | 2019-12-06T13:32:03Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/28044 | - |
dc.description.abstract | Tüm bireylerin fen okuryazarı olarak yetişmesini amaçlayan Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programı’nın temel amaçlarından biri, doğanın keşfedilmesi ve insan-çevre arasındaki ilişkinin anlaşılması sürecinde, bilimsel süreç becerilerini ve bilimsel araştırma yaklaşımını benimseyip sorunlara çözüm üretmesini sağlamaktır. Bu bağlamda araştırmada, fen öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ile bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi ve bilimsel süreç becerileri ile bilimsel araştırmaya yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla araştırmanın örneklemini, bir eğitim fakültesinde üçüncü sınıfta öğrenim gören 95 fen öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Bilimsel Süreç Beceri Testi (BSBT)” ve “Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği (BAYTÖ)” kullanılmıştır. Veri toplama süreci devam eden araştırma kapsamında elde edilen veriler, SPSS (Versiyon 16.0) kullanılarak analiz edilecektir. Analizler, elde edilen verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini test etmek amacıyla kullanılacak olan Tek Örneklem Kolmogorov- Smirnov (K-S) Testi’nden çıkan sonuçlar doğrultusunda yapılacaktır. Betimsel istatistik yöntemlerinin yanı sıra BSBT ve BAYTÖ arasındaki ilişkinin incelenmesi için korelasyon katsayısı hesaplanacaktır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | 5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fen Öğretmen Adayları | en_US |
dc.subject | Bilimsel Süreç Becerileri | en_US |
dc.subject | Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum | en_US |
dc.title | Fen öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ile bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi [Presentation] | en_US |
dc.type | Presentation | en_US |
dc.identifier.startpage | 114 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Presentation | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bahtiyar ve Can, 2014 - ICONTE.pdf | Abstract Book | 1.72 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
62
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
40
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.