Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28048
Title: | Denizli Kale ilçesindeki 8. sınıf öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | Authors: | Demirtaş, Sefa Can, Bilge |
Keywords: | Sosyal medya Tutum Öğrenci |
Abstract: | Günümüzde bilgi çağı olarak adlandırılan dönemin en önemli özellikleri İnternet ve bilgisayar kullanımıdır. Teknolojideki hızlı değişim sayesinde dünyada birçok ülkede internet kullanımı artmıştır. İnternet ile bağlanılan her ortam sosyal medya ağları olarak adlandırılmaktadır. Son yıllarda sosyal medya ağları eğitimde öğrenciler tarafından da çok kullanılmaya başlanmıştır. Bundan dolayı sosyal medyanın öğrenciler tarafından kullanım durumunun değişkenler açısından önemi merak edilmiştir. Bu araştırma, 8.sınıf sosyal medya tutum düzeylerini, cinsiyet, sosyal medyaya üye olup-olmama durumu, anne-baba eğitim durumu, gelir düzeyi, sosyal medya sitelerini ziyaret etme sıklığı değişkenlerine göre ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu çerçevede Denizli/Kale ilçesinde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören (n=290) 8.sınıf öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Araştırmanın yöntemi betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modelidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Medya Tutum Ölçeği (Argın ve Otrar, 2013) kullanılmıştır. Öğrencilerin sosyal medyaya yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Sosyal medyaya üye olan, sosyal medya sitelerinde uzun zamandır kullanan ve gelir durumu yüksek ailelerin çocuklarının sosyal medya tutumlarının yüksek olduğu da belirlenmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/28048 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Demirtaş ve Can, 2017- EJER.pdf | Bildiri Kitabı | 7.14 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
34
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
92
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.