Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28153
Title: | OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARI İÇİN HAZIRLANAN TOPRAK EĞİTİMİ PROJESİ’NİN ETKİLİLİĞİ: TİPİTOP VE ARKADAŞLARI İLE TOPRAĞI TANIYORUZ 5 | Other Titles: | Effıciency of soil education project prepared for preschool children we are learning about the soil wıth tipitop and his friends 5 | Authors: | Durkan, Nazmi Ogelman Gülay, Hülya |
Keywords: | Soil Education, Preschool Period, Environmental Education | Publisher: | Uluslararası Aile Çocuk ve Eğitim Dergisi | Abstract: | Bu araştırmada, 2014 yılının eylül-ekim aylarında Denizli’de gerçekleştirilmiş Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz 5 isimli projenin etkililiğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Proje deneysel yöntem (ön testson test kontrol gruplu deneysel yöntem) doğrultusunda bir araştırmaya dönüştürülmüştür. 2014 yılında desteklenen ve Eylül ayında uygulanmaya başlayan 5. projede Denizli il merkezinde okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş grubundan 65 çocuk, anne-babaları ve öğretmenleri yer almıştır. Bu bağlamda proje uygulanan iki grup deney grubu, projenin uygulanmadığı iki grup ise kontrol grubu olarak adlandırılmıştır. Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz 5 isimli toprak eğitimi projesinin 2014 yılına ait sonuçları, 5-6 yaş çocuklarının toprakla ilgili bilgilerindeki artışı ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Toprak Eğitimi, Okul Öncesi Dönem, Çevre Eğitimi Abstract: The purpose of this study was to reveal the project titled We Are Learning About the Soil with Tipitop and His Friends 5. The project was transformed to a study in line with experimental method (pre-test and post-test experimental method with control group). Within the scope of the 5th project which was supported in the year of 2014 and started to be put into practice in September; 65 children in the age group of 5-6 years, who attended preschool education in the city centre of Denizli, their parents, and teachers participated. In this context, two groups on which the project was conducted were called as the experimental group; whereas the two groups on which the project was not conducted were called as the control group. Results of the soil education project titled We Are Learning About the Soil with Tipitop and His Friends 5 revealed the increase in the knowledge of 5-6 year old children regarding the soil. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/28153 https://doi.org/10.17359/ACED.2015714080 |
ISSN: | 2148-3922 2148-3973 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
okul-oncesi-donem-cocuklari-icin-hazirlanan-toprak-egitimi-projesinin-etkililigi-tipitop-ve-arkadaslari-ile-topragi-taniyoruz-5201701.pdf | 641.47 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
270
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
178
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.