Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28162
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErökten, Seçil-
dc.contributor.authorDurkan, Nazmi-
dc.date.accessioned2019-12-17T12:41:19Z
dc.date.available2019-12-17T12:41:19Z
dc.date.issued2010-10-01-
dc.identifier.issn1306-3111-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28162-
dc.description.abstractBu çalışmada; sınıf öğretmenliği öğrencilerinin çevre eğitimi dersini aldıktan sonra çevreye karşı tutum ve davranışlarının değişip değişmediği incelenmiştir. Bu amaçla 2007-2008 eğitim öğretim yılı güz döneminde Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalına kayıtlı 2. sınıf öğrencilerinden 297 kişi basit tesadüfi örneklem yöntemiyle çalışma gurubu oluşturulmuştur. Çevre eğitimi dersi öğrenci merkezli öğrenme yöntemiyle işlenmiştir. Araştırma kapsamında 297 öğrenciye 13?er soruluk çevre tutum ölçeği ve davranış testi ön test-son test olarak uygulanmıştır. Öğrenciler daha sonra bir dönem boyunca haftada 2 saat olmak üzere çevre eğitimi dersini almışlardır. Çevre eğitimi dersi sayesinde öğrencilerin çevreye karşı tutum ve davranışlarında olumlu yönde değişmeler gözlenmiştir. Çevre konusunda bireysel ve öğrenci merkezli öğrenme teşvik edilerek, öğrencilerdeki çevre bilincinin artmasına katkıda bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publishere-Journal of New World Sciences Academyen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevre Eğitimi, Çevreye Karşı Tutum, Çevre Bilinci, Çevreyi Koruma, Çevre Sorunlarıen_US
dc.titleÇevre eğitimi dersinin öğrencilerin çevreye karşı tutumları ve davranışları üzerine etkilerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1861en_US
dc.identifier.endpage1867en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusquality--
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nwsa.pdf315.67 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

38
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.