Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28162
Title: | Çevre eğitimi dersinin öğrencilerin çevreye karşı tutumları ve davranışları üzerine etkileri | Authors: | Erökten, Seçil Durkan, Nazmi |
Keywords: | Çevre Eğitimi, Çevreye Karşı Tutum, Çevre Bilinci, Çevreyi Koruma, Çevre Sorunları | Publisher: | e-Journal of New World Sciences Academy | Abstract: | Bu çalışmada; sınıf öğretmenliği öğrencilerinin çevre eğitimi dersini aldıktan sonra çevreye karşı tutum ve davranışlarının değişip değişmediği incelenmiştir. Bu amaçla 2007-2008 eğitim öğretim yılı güz döneminde Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalına kayıtlı 2. sınıf öğrencilerinden 297 kişi basit tesadüfi örneklem yöntemiyle çalışma gurubu oluşturulmuştur. Çevre eğitimi dersi öğrenci merkezli öğrenme yöntemiyle işlenmiştir. Araştırma kapsamında 297 öğrenciye 13?er soruluk çevre tutum ölçeği ve davranış testi ön test-son test olarak uygulanmıştır. Öğrenciler daha sonra bir dönem boyunca haftada 2 saat olmak üzere çevre eğitimi dersini almışlardır. Çevre eğitimi dersi sayesinde öğrencilerin çevreye karşı tutum ve davranışlarında olumlu yönde değişmeler gözlenmiştir. Çevre konusunda bireysel ve öğrenci merkezli öğrenme teşvik edilerek, öğrencilerdeki çevre bilincinin artmasına katkıda bulunmuştur. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/28162 | ISSN: | 1306-3111 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Page view(s)
62
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
38
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.