Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28206
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBaştürk, Ramazan-
dc.contributor.authorKaragül, Kenan-
dc.contributor.authorKaragül, Nigar-
dc.contributor.authorDoğan, Murat-
dc.date.accessioned2019-12-25T06:14:00Z
dc.date.available2019-12-25T06:14:00Z
dc.date.issued2012-01-01-
dc.identifier.issn2146-8044-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28206-
dc.description.abstractEndüstrinin ihtiyaç duyduğu mesleki ve teknik elemanlarının meslek yüksek okullarına nasıl seçileceği ve yerleştirileceği ile ilgili çeşitli görüşler öne sürülmektedir. Sadece endüstrinin yapısı değil, endüstrinin ihtiyaç duyduğu teknik elemanların niteliği de sürekli değişmektedir. Bu araştırmanın amacı, meslek yüksekokulunda eğitim gören öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen değişkenlerin neler olduğunu belirlemektir. Bir meslek yüksekokulunda eğitim görerek 2002-2006 yılları arasında mezun olan 1105 öğrenci bu araştırmada çalışma grubu olarak yer almıştır. Elde edilen sonuçlara göre, Kız öğrencilerin, Erkek öğrencilere göre meslek yüksekokullarında daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin bağlı oldukları coğrafi bölgelere göre ise akademik başarılarının anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öğrencilerin mezun oldukları lise türü ile akademik başarıları arasında “Genel liseler” lehine anlamlı bir farklılığın olduğu belirlenmiştir. Meslek yüksekokuluna sınavlı ve sınavsız olarak yerleşen öğrencilerin akademik başarıları arasında sınavla yerleşen öğrenciler lehine anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir. Yapılan çoklu regresyon analizi sonucunda ise, Yaş, Mezuniyet süresi ve Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgesi (METEB) puanlarının, öğrencilerin akademik başarılarını istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde yordadığı belirlenmiştir. Sonuçlar tartışılmış ve öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherÇağdaş Eğitim Dergisi Akademiken_US
dc.relation.ispartofÇağdaş Eğitim Dergisi Akademiken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMeslek yüksekokuluen_US
dc.subjectöğrenci seçimien_US
dc.subjectakademik başarıen_US
dc.subjectyordama geçerliliğien_US
dc.titleMeslek yüksekokulu öğrencilerinin akademik başarılarının yordanmasıen_US
dc.title.alternativePredictor validity of the school success of the vocational college studentsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage3en_US
dc.identifier.endpage10en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept32.07. Administration and Organization-
crisitem.author.dept32.07. Administration and Organization-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Honaz Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Akademik_CagdasEgitimDergisi.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

82
checked on May 27, 2024

Download(s)

120
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.