Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28300
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇetinkaya, Gökhan-
dc.contributor.authorYolcusoy, Özlem-
dc.date.accessioned2020-01-02T08:02:07Z
dc.date.available2020-01-02T08:02:07Z
dc.date.issued2019-11-01-
dc.identifier.citationÇetinkaya, G. ve Yolcusoy, Ö. (2019). Yazın öğretimi yaklaşımları. I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, ) Eylül Üniversitesi, İzmir.en_US
dc.identifier.isbn978-975-441-537-7-
dc.identifier.isbn978-975-441-537-7-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28300-
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı öğretim görevlilerinin yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazın öğretimi yaklaşımlarını ve bu yaklaşımlar doğrultusunda yer verdikleri etkinlikleri ne sıklıkla kullandıklarını belirlemektir. Betimsel nitelikli bu çalışmada veri toplama tekniklerinden sormaca tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda dil öğretim merkezlerinde yabancı dil olarak Türkçe öğreten 74 öğretim görevlisi yer almıştır. Araştırmanın verileri 48 sorudan oluşan bir sormacayla toplanmıştır. Veriler çevrimiçi sormaca aracı “Survey Monkey” ile genel ağ üzerinden toplanmıştır. Toplanan veriler, Spss paket programına aktarılarak frekans, yüzdelikler ve aritmetik ortalamaları çözümlenmiştir. Yapılan çözümleme sonucunda katılımcıların altı ayrı yazın öğretimi yaklaşımı arasından en sık kullandıkları yaklaşımın bilgi odaklı yaklaşım olduğu görülmüştür. Kullanım sıklığı açısından bu yaklaşımı sırasıyla kişisel tepki yaklaşımı, dil odaklı yaklaşım, açıklayıcı yaklaşım, deyişbilimsel yaklaşım ve ahlaki-felsefi yaklaşım izlemiştir. Öte yandan, katılımcıların yazın öğretimi etkinliklerini kullanım sıklıklarına ilişkin çözümleme sonucu en sık bilgi odaklı etkinliklerin kullanıldığı belirlenmiştir. Kullanım sıklığı açısından bu etkinlik türünü sırasıyla deyişbilimsel etkinlikler, dil odaklı etkinlikler, kişisel tepki etkinlikleri, açıklayıcı etkinlikler ve ahlaki-felsefi etkinlikler izlemiştir. Bu durum katılımcıların öğretmen merkezli etkinlikleri daha fazla yeğlediğini göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherBuca Eğitim Fakültesien_US
dc.relation.ispartofI. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectdil öğretimi, okuma eğitimi, edebiyat metinlerien_US
dc.titleYazın öğretimi yaklaşımları: Öğretim görevlilerinin yabancı dil olarak Türkçe öğretim sürecindeki kullanımlarına yönelik bir i?ncelemeen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.identifier.startpage1845en_US
dc.identifier.endpage1852en_US
dc.authoridORCID: 0000-0001-7676-685-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeConference Object-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
crisitem.author.dept35.01. Foreign Languages-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yazın Öğretimi Yaklaşımları.pdf878.18 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

104
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

118
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.