Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28300
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çetinkaya, Gökhan | - |
dc.contributor.author | Yolcusoy, Özlem | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-02T08:02:07Z | |
dc.date.available | 2020-01-02T08:02:07Z | |
dc.date.issued | 2019-11-01 | - |
dc.identifier.citation | Çetinkaya, G. ve Yolcusoy, Ö. (2019). Yazın öğretimi yaklaşımları. I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, ) Eylül Üniversitesi, İzmir. | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-975-441-537-7 | - |
dc.identifier.isbn | 978-975-441-537-7 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/28300 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı öğretim görevlilerinin yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazın öğretimi yaklaşımlarını ve bu yaklaşımlar doğrultusunda yer verdikleri etkinlikleri ne sıklıkla kullandıklarını belirlemektir. Betimsel nitelikli bu çalışmada veri toplama tekniklerinden sormaca tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda dil öğretim merkezlerinde yabancı dil olarak Türkçe öğreten 74 öğretim görevlisi yer almıştır. Araştırmanın verileri 48 sorudan oluşan bir sormacayla toplanmıştır. Veriler çevrimiçi sormaca aracı “Survey Monkey” ile genel ağ üzerinden toplanmıştır. Toplanan veriler, Spss paket programına aktarılarak frekans, yüzdelikler ve aritmetik ortalamaları çözümlenmiştir. Yapılan çözümleme sonucunda katılımcıların altı ayrı yazın öğretimi yaklaşımı arasından en sık kullandıkları yaklaşımın bilgi odaklı yaklaşım olduğu görülmüştür. Kullanım sıklığı açısından bu yaklaşımı sırasıyla kişisel tepki yaklaşımı, dil odaklı yaklaşım, açıklayıcı yaklaşım, deyişbilimsel yaklaşım ve ahlaki-felsefi yaklaşım izlemiştir. Öte yandan, katılımcıların yazın öğretimi etkinliklerini kullanım sıklıklarına ilişkin çözümleme sonucu en sık bilgi odaklı etkinliklerin kullanıldığı belirlenmiştir. Kullanım sıklığı açısından bu etkinlik türünü sırasıyla deyişbilimsel etkinlikler, dil odaklı etkinlikler, kişisel tepki etkinlikleri, açıklayıcı etkinlikler ve ahlaki-felsefi etkinlikler izlemiştir. Bu durum katılımcıların öğretmen merkezli etkinlikleri daha fazla yeğlediğini göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Buca Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.relation.ispartof | I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | dil öğretimi, okuma eğitimi, edebiyat metinleri | en_US |
dc.title | Yazın öğretimi yaklaşımları: Öğretim görevlilerinin yabancı dil olarak Türkçe öğretim sürecindeki kullanımlarına yönelik bir i?nceleme | en_US |
dc.type | Conference Object | en_US |
dc.identifier.startpage | 1845 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1852 | en_US |
dc.authorid | ORCID: 0000-0001-7676-685 | - |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Conference Object | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching | - |
crisitem.author.dept | 35.01. Foreign Languages | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yazın Öğretimi Yaklaşımları.pdf | 878.18 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
104
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
118
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.