Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28301
Title: Türkçe öğretmen adaylarının not alma yönelimleri üstüne bir i?nceleme
Authors: Bayat, Nihat
Çetinkaya, Gökhan
Keywords: not alma, dinleme, yazma
Publisher: Buca Eğitim Fakültesi
Source: Bayat, N. ve Çetinkaya, G. (2019). Türkçe öğretmen adaylarının not alma yönelimleri üstüne bir inceleme. I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019
Abstract: Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmen adaylarının not alma yönelimlerini belirlemektir. Araştırmaya Türkçe Öğretmenliği dalında öğrenimlerini sürdüren 181 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen not alma yönelimlerini belirlemek için hazırlanmış bir sormacayla toplanmıştır. Sormacada yer alan maddeler not alma sıklığını, not almanın öğrenme sürecine etkisine ilişkin algıyı, not alma stratejilerini kullanma sıklığını ve not alınan bilginin niteliğini belirlemeye yöneliktir. Araştırmadan elde edilen bulgular katılımcıların not alma stratejisini genellikle kullandıklarını, not alma stratejisinin öğrenme sürecini olumlu etkilediğini düşündüklerini, not alma stratejilerini pek kullanmadıklarını ve öğretmenin söylediği her şeyi not alma eğiliminde olduklarını ortaya koymuştur. Elde edilen bu sonuçlara dayanarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/28301
ISBN: 978-975-441-537-7
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Not alma.pdf929.94 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

120
checked on May 27, 2024

Download(s)

192
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.