Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28301
Title: | Türkçe öğretmen adaylarının not alma yönelimleri üstüne bir i?nceleme | Authors: | Bayat, Nihat Çetinkaya, Gökhan |
Keywords: | not alma, dinleme, yazma | Publisher: | Buca Eğitim Fakültesi | Source: | Bayat, N. ve Çetinkaya, G. (2019). Türkçe öğretmen adaylarının not alma yönelimleri üstüne bir inceleme. I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019 | Abstract: | Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmen adaylarının not alma yönelimlerini belirlemektir. Araştırmaya Türkçe Öğretmenliği dalında öğrenimlerini sürdüren 181 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen not alma yönelimlerini belirlemek için hazırlanmış bir sormacayla toplanmıştır. Sormacada yer alan maddeler not alma sıklığını, not almanın öğrenme sürecine etkisine ilişkin algıyı, not alma stratejilerini kullanma sıklığını ve not alınan bilginin niteliğini belirlemeye yöneliktir. Araştırmadan elde edilen bulgular katılımcıların not alma stratejisini genellikle kullandıklarını, not alma stratejisinin öğrenme sürecini olumlu etkilediğini düşündüklerini, not alma stratejilerini pek kullanmadıklarını ve öğretmenin söylediği her şeyi not alma eğiliminde olduklarını ortaya koymuştur. Elde edilen bu sonuçlara dayanarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/28301 | ISBN: | 978-975-441-537-7 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Not alma.pdf | 929.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
132
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
210
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.