Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28467
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGüleç, Uğur-
dc.contributor.authorÇalık, Bilge-
dc.contributor.authorKavlak, Erdoğan-
dc.contributor.authorÇetin, Sebahat-
dc.date.accessioned2020-01-08T06:38:13Z-
dc.date.available2020-01-08T06:38:13Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn2148-8819-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28467-
dc.description.abstractAmaç: Sanal gerçeklik; gerçek zamanlı, interaktif, çoklu duyusal girdilerden oluşan bilgisayar tabanlı simülasyon ortamıdır. Bu çalışma, hemiparatik serebral palsili çocuklarda sanal gerçeklik uygulamasının üst ekstremite fonksiyonları üzerine etkisini incelemek amacıyla planlandı. Yöntem: Çalışmaya, yaş ortalaması 9,8±2,3 yıl (11 kız, 19 erkek) olan hemiparetik serebral palsi tanısı almış 30 (15 tedavi /15 kontrol) çocuk dahil edildi. Her iki grupta çocuklara tedavi öncesi ve sonrası, üst ekstremite fonksiyonel değerlendirmesi için Fugl Meyer Motor Fonksiyon Değerlendirmesi (FMMF), motor yeterlilik için Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Testi Kısa Formu ve fonksiyonel bağımsızlık düzeyleri için Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçümü kullanıldı. Tedavi grubunda üst ekstremitenin fonksiyonunu geliştirmek amacıyla geleneksel tedaviye ek olarak haftada iki gün 6 hafta süresince EyeToy Play ile eğitim yapıldı. Kontrol grubu geleneksel tedaviye devam etti. Bulgular: Tedavi öncesi ve sonrası yapılan değerlendirmede üst ekstremitenin fonksiyenel değerlendirmesinde kontrol grubunda istatistiksel artış sağlanmaz iken; diğer tüm değerlendirme sonuçlarında hem eğitim hem de kontrol grubunda ilerleme elde edilmiştir (p<0.05). Tedavi sonrası gruplar karşılaştırıldığında ise FMMF’nun üst ekstremiteyi ilgilendiren el (C) ve koordinasyon-hız (D) alt parametreleri dışında, gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmadı (p>0.05). Tartışma: Sonuç olarak geleneksel tedaviye ilaveten uygulanan EyeToy Play oyunları ile uygulanan sanal gerçeklik uygulamalarının hemiparetik serebral palsili çocuklarda el fonksiyonları ile koordinasyon ve hız açısından pozitif etki yarattığı düşüncesindeyiz.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofJournal of Exercise Therapy and Rehabilitationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectserebral palsi, sanal gerçeklik, motor yeterlilik, fonksiyonel bağımsızlıken_US
dc.titleSerebral palsili çocuklarda sanal gerçeklik terapisinin üst ekstremite fonksiyonları, motor yeterlik ve fonksiyonel bağımsızlık üzerine etkisinin incelenmesi: Randomize kontrollü çalışmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage46en_US
dc.identifier.endpage46en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
Appears in Collections:Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SEREBRAL PALSİLİ ÇOCUKLARDA SANAL GERÇEKLİK TERAPİSİNİN ÜST EKSTREMİTE FONKSİYONLARI.pdfMakale Dosyası175.26 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.