Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28481
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKavlak, Erdoğan-
dc.contributor.authorKavlak, Havva Aylin-
dc.contributor.authorAltuğ, Filiz-
dc.date.accessioned2020-01-08T07:18:17Z
dc.date.available2020-01-08T07:18:17Z
dc.date.issued2009-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28481-
dc.description.abstractAmaç: Tuberoskleroz kompleksi santral sinir sistemini, deriyi ve iç organları tutan, otozomal dominant geçiş gösteren nörokütanöz bir hastalıktır. Ayrıca bu hastalarda epilepsi, mental ve motor retardasyon da görülmektedir. Tuberoskleroz ve epilepsi tanısı ile takip edilen olgunun bir yıllık fizyoterapi ve özel eğitim sonuçlarını incelemektir Gereç ve yöntem: Bobath terapisi ve Portage Erken Çocukluk Dönemi Eğitim Programına alınan, 4 yaşındaki erkek olgunun bir yıl arayla Gross Motor Function Measure (GMFM), Gross Motor Functiom Classification System (GMFCS), Functional Independence Measure for Children (Wee- FIM) ve Denver Developmental Screening Test II (DDST II) değerlendirme yöntemleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Olgu haftada 1gün fizyoterapi ve 2 gün özel eğitim almıştır. Sonuç: Olgunun ilk değerlendirmesinde GMFM total skoru % 80, GMFCS’i 2, Wee- FIM toplam skoru 35 olarak bulunmuştur. DDST II’ye göre ince motor gelişim yaşı 14 ay ve kaba motor gelişim yaşı 15 ay olarak tespit edilmiştir. Bir yıl sonraki değerlendirmede ise GMFM total skoru % 94, GMFCS’i 1, Wee- FIM toplam skoru 44 olarak bulunmuştur. Ayrıca DDST II’ye göre ince ve kaba motor gelişim yaşı 22 aydır. Tartışma: Değerlendirme sonuçlarından da anlaşılacağı gibi tubreosklerozlu hastalar fizyoterapi ve özel eğitimden yarar görmektedirler. Bu hastaların yaşam kalitelerini arttırmak ve tedavilerini gerçekleştirmek için erken dönemde fizyoterapi ve özel eğitime başlanması önemlidir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartof1. Ulusal Pedi?atri?k Rehabi?li?tasyon Kongresi?en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTuberosklerozlu bir hastada bobath terapisi ve portage erken çocukluk dönemi eğitim programının etkisi: Olgu sunumuen_US
dc.typePresentationen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypePresentation-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
Appears in Collections:Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tuberosklerozlu bir hastada Bobath terapisi ve Portage erken çocukluk dönemi eğitim proğraminin etkisi.pdfSunu Dosyası183.63 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on May 27, 2024

Download(s)

38
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.