Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28485
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHünük, Deniz-
dc.contributor.authorYılmaz, Emine Büşra-
dc.date.accessioned2020-01-08T12:07:27Z-
dc.date.available2020-01-08T12:07:27Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28485-
dc.description.abstractÇalışmanın amacı ortaöğretim düzeyinde görev yapan, sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk (SİFU) bilgi düzeyi yüksek olan ve bunu derslerinde kullanan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin SİFU bilgisini içselleştirme ve ders uygulamalarına aktarma süreçlerini öğretmen ve öğrenci gözüyle incelemektir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma toplamda üç aşamadan oluşmuştur. Çalışmanın ilk aşamasına katılan, aynı ilde görev yapan 74 beden eğitimi ve spor öğretmenine, Castelli ve Williams (2007) tarafından geliştirilen, İnce ve Hünük (2013) tarafından Türkçe‘ye uyarlanan SİFU Bilgi ve Öğretim Yeterliği Özdeğerlendirme Ölçeği uygulanmıştır. İkinci aşamada, ölçekten 20 tam puan alan 11 öğretmen çalışmaya dahil edilmiştir. 11 öğretmenle yapılan bireysel görüşmeler sonucunda dört öğretmenin SİFU bilgilerini derslerinde öğrencilerine etkili şekilde aktardıkları görülmüştür. Çalışmanın son aşamasında ise bu öğretmenlerin 16 öğrencisi ile üç farklı odak grup görüşmesi yapılmıştır. Verilerin analizinde sürekli karşılaştırmalı içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen ve öğrenci görüşmelerinin analizi sonucunda üç tema ortaya çıkmıştır: 1) Öğretmen ve öğrencilerin SİFU bilgi kaynağı, 2) Öğretmenin öğretim ortamında kullanılandığı stratejiler, 3) Öğrencinin SİFU bilgisini günlük hayata aktarma stratejisi ve çevresine etkisi. Sonuç olarak, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin SİFU bilgisini öğrencilerine aktarımlarında kullandıkları stratejilerin (öğrenciyi düzenli takip etmeleri, ev ödevi vermeleri, düzenli ölçüm yapmaları, ölçüm sonuçlarına göre her öğrenciye anında geribildirim vermeleri) etkili olduğu ve bu bilgiyi alan öğrencilerin fiziksel aktiviteyi sürdürme eğiliminde oldukları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine physical education teachers‘ who have high level of health related fitness knowledge (HRFK) and use it in their classes, processes of internalizing and transferring HRFK into their practice from the perspective of teachers and their students. This was three stages in this case study. In the first stage of the study, 74 physical education teachers participated and applied HRFK Test and Teaching Competence Self- Assessment Scale which was developed by Castelli and Williams (2007) and adapted to Turkish by Ince and Hünük (2013). In the second stage, 11 teachers, who scored 20 from the test, were interviewed. As a result of the individual interviews with 11 teachers, four teachers who transferred their HRFK effectively to their students were included for the next stage. In the last stage three different focus groups were conducted with 16 students. Constant compariosn content analyze was used as the data analysis. Analysis of teacher and student interviews revealed three main themes: 1) Teachers‘ and students‘ HRFK sourcess 2) Strategies teachers‘ used in instructional environment 3) Students‘ knowledge transfer to daily life and its‘ effect on their social environment. The strategies used by physical education teachers to transfer HRFK to students (following the student regularly, giving homework, making regular assessments, giving immediate feedback to each student according to the assessment results) are effective in practice and also the students who were filled with these knowledge are tend to maintain physical activity.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiziksel Aktiviteen_US
dc.subjectSağlıkla İlgili Fiziksel Uygunluken_US
dc.subjectBeden Eğitimi ve Sporen_US
dc.subjectPhysical Actvityen_US
dc.subjectHealth Related Fitness Knowledgeen_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk bilgisini ders uygulamalarına aktarma süreçlerinin öğretmen ve öğrenci gözüyle incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of physical education teachers’ health related fitness knowledge on their use in the class : From the perspective of teachers and their studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid605738en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10317841.pdf1.61 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

282
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

252
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.