Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/3191
Title: | Öğrenci başarısı ile ailelerin sosyo-ekonomik düzeyleri arasındaki ilişki (Denizli basma sanayii ortaokulu örneği) | Authors: | Sofuoğlu, Hasan | Keywords: | Eğitim Ekonomisi Sınav Başarısı Öğrenci Aile |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Çocuğun sürekli olarak etkileşim halinde bulunduğu ailesinin sosyo-ekonomik durumu, çocuğun gelişimi üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Bu çalışmada, öğrenci başarısı ile ailelerin sosyo-ekonomik düzeyleri arasındaki ilişki,Denizli Basma Sanayii Ortaokulu öğrenci ve ailelerine ilişkin verilerle incelenmiştir. Konu yedi alt problemde incelenmiştir. Birinci alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile ana-baba mesleği arasındaki ilişkiyi incelemektedir.İkinci alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile ana-babanın mezuniyet durumu arasındaki ilişkidir. Üçüncü alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile ailenin gelir durumu arasındaki ilişkidir. Dördüncü alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile evdeki çocuk sayısı arasındaki ilişkidir. Beşinci alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile ikamet yeri arasındaki ilişkidir. Altıncı alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile cinsiyet arasındaki ilişkidir. Yedinci alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile ailevi durum arasındaki ilişkidir.Araştırma sonuçlarına göre; anne-babanın eğitimdurumu ve mesleki özellikleri, öğrenci başarısı üzerinde etkilidir. Yüksek statülü işlerde çalışan ya dayükseköğrenim mezunu olan ana-babaların çocuklarının başarı ortalamaları daha yüksektir. Ailenin aylık gelirin düşük olması, evdeki çocuk sayısının çok olması, kalınan evin kira olması gibi ailevi sosyo-ekonomik etmenler, öğrenci başarısını olumsuz yönde etkilemektedir. Eğitimciler, ailesinin sosyo-ekonomik durumuna bağlı olarak sorun yaşayan öğrencilerin, fiziki gereksinimlerinin karşılanması yönünde yardım ve destek sağlayabilecek yöntemleri aramalıdır. Öğrencilerin sınav başarılarına etki eden aile sosyo-ekonomik özelliklerine yönelik çalışmalar yapılmalıdır. Benzer bir araştırma imam-hatip ortaokullarına, genel ve mesleki-teknik liselerinde yapılmalıdır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/3191 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hasan Sofuoğlu (Tezsiz).docx | 232.99 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
124
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
276
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.