Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35068
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇelik, Kazım-
dc.contributor.authorYavuzkılıç, Sevil-
dc.date.accessioned2020-06-25T13:25:35Z-
dc.date.available2020-06-25T13:25:35Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35068-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ile iş performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada “Okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının iş performansları ile ilişkisi var mıdır?” sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelinin bir çeşidi olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırma Denizli iline bağlı Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde bağımsız anaokullarında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerini kapsamaktadır. Basit rastgele örneklem seçimi yöntemiyle araştırmada 241 okul öncesi öğretmeninden veri toplanmıştır. Araştırmada veriler “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” ve “İş Performansı Ölçeği” ile toplanmıştır. Örgütsel Bağlılık Ölçeği, zoraki, çıkarcı ve ahlaki bağlılık olmak üzere üç alt boyuttan ve 15 maddeden meydana gelmiştir. İş Performansı Ölçeği, tek boyutlu ve 13 maddeden oluşan bir ölçektir. Araştırma verilerinin analizinde betimsel istatisikler, t testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis, Mann Whitney-U testi, Pearson ve Spearman korelasyon analizinden oluşan parametrik ve nonparametrik testler ve basit doğrusal regresyon testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel bağlılık alt boyutlarından ahlaki ve çıkarcı bağlılıklarının çok yüksek, zoraki bağlılıklarının çok düşük oldukları görülmüştür. Öğretmenlerin iş performansı algıları çok yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin algılarına göre, örgütsel bağlılık alt boyutlarında ve iş performansında medeni durum, yaş, mesleki kıdem, sendika üyeliği, okul mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Çocuk sayısı değişkeninde ise çıkarcı bağlılık alt boyutu haricinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Örgütsel bağlılık alt boyutlarından ahlaki ve çıkarcı bağlılık; iş performansı ile ilişkili çıkmıştır. Zoraki bağlılık ile iş performansı arasında ilişki bulunamamıştır. Ayrıca okul öncesi öğretmenlerinin iş performansı üzerinde örgütsel bağlılık alt boyutlarının (çıkarcı, ahlaki bağlılık) anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between the organizational commitment of preschool teachers and their job performance. "Is the organizational commitment of preschool teachers related to job performance?" The answer to the question was sought. Relational screening model, which is a kind of screening model as one of the quantitative research methods, was used in the study. This research includes preschool teachers working in independent kindergartens in Pamukkale and Merkezefendi districts of Denizli province. In the study, data was collected from 241 preschool teachers with simple random sample selection method. In the study, the data were collected with "Organizational Commitment Scale" and "Business Performance Scale". The Organizational Commitment Scale is composed of three sub-dimensions compulsory, interest and moral commitment and 15 items. The Job Performance Scale is a one-dimensional and 13-item scale. In the analysis of the research data, descriptive statistics, t test, one-way variance analysis, kruskal wallis, Mann Whitney-U test, Pearson and Spearman correlation analysis, parametric and nonparametric tests and simple linear regression test were used. According to the findings obtained from the research, it was observed that the moral and interest loyalties of the preschool teachers' organizational commitment sub-dimensions were very high and their forced commitment was very low. Teachers' perceptions of job performance were very high. According to teachers' perceptions, there was no significant difference in organizational commitment sub-dimensions and job performance regarding marital status, age, professional seniority, union membership, and school professional seniority. No difference was found in the number of children, except for the sub-dimension of self-commitment. Moral and interest loyalty which is one of the organizational commitment sub-dimensions has been associated with business performance. No relationship was found between forced commitment and job performance. In addition, it was observed that the sub-dimensions of organizational commitment (interest, moral commitment) on preschool teachers’ job performance are significant predictors.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel bağlılıken_US
dc.subjectiş performansıen_US
dc.subjectanaokuluen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectOrganizational commitmenten_US
dc.subjectwork performanceen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.titleBağımsız anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ile iş performansları arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between organizational commitment and job performance of preschool teachers working in independent kindergartensen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0001-7319-6567-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid627915en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10337411.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

206
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.