Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35088
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrdu, Aydan-
dc.contributor.authorTunçer, Refika Nazan-
dc.date.accessioned2020-07-01T12:39:31Z-
dc.date.available2020-07-01T12:39:31Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35088-
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin farklılıklar ve farklılıkların yönetimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Karma modelde tasarlanan araştırmanın nicel bölümünün çalışma grubunu Denizli ili, Pamukkale ve Merkezefendi ilçesindeki bağımsız anaokullarında görev yapan 268 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel bölümün çalışma grubunu ise, nicel verilerin toplandığı anaokullarında görev yapan 12 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Nicel verilerin toplanmasında, Balay ve Sağlam (2004) tarafından geliştirilen, Memduhoğlu (2007) tarafından yeniden düzenlenen “Farklılıkların Yönetimi Ölçeği” kullanılmıştır. Nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile yapılan görüşmeler ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizi için yüzde, frekans, ortalama ve standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), kruskal wallis ve ikili mann whitney U testi; nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin “Farklılıkların Yönetimi Ölçeği” alt boyutlarını oluşturan “bireysel tutum ve davranışlar”, “örgütsel değer ve normlar” ve “yönetsel uygulamalar ve politikalar” boyutlarına ilişkin olumlu görüşlerde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin görüşüne göre mesleki deneyim değişkeni açısından araştırmanın boyutlarında fark yokken, mezuniyet durumu değişkeni açısından lisans ve lisansüstü grubu arasında yönetsel uygulamalar ve politikalar alt boyutunda fark çıkmıştır. Öğretmenler okullarda çalışma açısından en çok kendini geliştiren meslektaşları ile çalışmayı tercih ettiklerini; kendini geliştirmek istemeyen ve benmerkezci olan meslektaşlarıyla çalışmayı tercih etmediklerini belirtmişlerdir. Farklılıkların bireyin kişisel gelişimine katkı sağladığını, olumlu bir okul iklimi oluşturduğunu düşünmektedirler. Öğretmenlerin çoğu farklılıklar açısından okullarında destekleyici bir yönetim şekli olduğu görüşündedir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to determine the perceptions of preschool teachers related to the diversity management and diversities. The study group of the quantitative part of the research designed in a mixed model is composed of 268 preschool teachers working in independent kindergartens in Denizli, Pamukkale and Merkezefendi district. The working group of the qualitative department was composed of 12 preschool teachers working in kindergartens where quantitative data were collected. In the collection of quantitative data, the "Diversity Management Scale" developed by Balay and Sağlam (2004) and revised by Memduhoğlu (2007) was used. Qualitative data were collected through interviews conducted through a semi-structured interview form. Percentage, frequency, mean and standard deviation, t-test, one-way variance analysis (ANOVA), kruskal wallis and mann whitney U were applied for quantitative data analysis. Content analysis was used in the analysis of qualitative data. As a result of the research, it was concluded that the teachers had positive opinions regarding the "individual attitudes and behaviors", "organizational values and norms" and "managerial practices and policies", which constitute the subdimensions of "Management of Diversity Scale". In the opinion of the teachers, there was no significant difference in the dimensions of the research in terms of seniority variable, while there was a significant difference in the managerial practices and policies subdimension between the undergraduate and graduate groups in terms of graduation variable. Teachers mostly prefer to work with colleagues who develop themselves the most in terms of working in schools; they stated that they did not prefer to work with colleagues who do not want to improve themselves and are self-centered. They think that diversity contribute to the individual's personal development and create a positive school climate. Most of the teachers think that there is a supportive form of management in their schools in terms of differences.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFarklılıken_US
dc.subjectfarklılıkların yönetimien_US
dc.subjectbağımsız anaokullarıen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectDiversityen_US
dc.subjectdiversity managementen_US
dc.subjectindependent kindergartensen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.titleBağımsız anaokullarında farklılıklar ve farklılıkların yönetimien_US
dc.title.alternativeDiversities and diversity management in independent kindergartensen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-2068-7992-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid628745en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10340333.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

296
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.