Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35125
Title: Yüksek lisans derecesine sahip olan öğretmenlerin okullarda çatışma ve çatışma çözümlerine ilişkin görüşleri (Sandıklı ilçesi örneği)
Authors: Coşkun, Alaattin
Keywords: Çatışma
çatışma aşamaları
çatışma yönetim stratejileri
çatışma çözüm stratejileri
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Araştırmanın konusu yüksek lisans derecesine sahip olan öğretmenlerin okullarda çatışma ve çatışma çözümüne ilişkin görüşlerini ölçmektir. Nitel araştırma yöntemlerinde durum çalışmasının uygulandığı araştırmada, Afyonkarahisar ili Sandıklı ilçesinde yüksek lisans derecesine sahip 3 okul yöneticisi ve 7 öğretmenin görüşleri görüşme formu kullanılarak alınmıştır. Her bir görüş ortak noktalar itibariyle sınıflandırılarak frekans ve yüzdelikleri de belirtilerek tablo halinde sunulmuştur.Çalışmada okullarda; sürekli çatışmaların olduğu, çatışmaların sistem içerisinde sağlıklı çözülmeye çalışıldığı ancak sağlıklı çözüldüğünden kuşku duyanların oranının da azımsanamayacağı, bütün çatışmaların da çözüme kavuşturulmasının mümkün olamayacağı, çatışmaların daha çok yöneticiler-öğretmenler arasında olduğu, çatışmalara daha çok hükmetme yöntemiyle yaklaşıldığı, çatışmaların kuramsal bilgiler ışığında tarafların mağdur edilmeyeceği ve mevzuat hükümleri çerçevesinde çözülmesi gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/35125
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ALAATTİN COŞKUN DÖNEM PROJESİ.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

148
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

108
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.