Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35194
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDuatepe Paksu,Asuman-
dc.contributor.authorOral, Nesrin-
dc.date.accessioned2020-08-10T10:11:06Z
dc.date.available2020-08-10T10:11:06Z
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35194-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı beşinci sınıf öğrencilerinin doğal sayılarla bölme işleminde yaşadığı zorlukları ve bu zorlukların nedenlerini tespit etmektir. Araştırmada öğrencilerin yaşadıkları zorlukları ve bu zorlukların nedenlerini tespit etmek için nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 öğretim yılının birinci döneminde Afyonkarahisar ilinin Sandıklı ilçesinde yer alan bir devlet ortaokulunda öğrenim gören beşinci sınıflardan altı öğrenciyle yürütülmüştür. Çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemlerinden biri olan ölçüt amaçlı örneklem yöntemiyle seçilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen bölme işlemleri testi, yarı yapılandırılmış görüşme formu, gözlem notları ve görüşme ses kayıtları aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin bölme algoritmasındaki çıkarma işleminin yapılış şekli, algoritmada 0’ın kaydedilmesi, bölme algoritmasındaki çarpma işleminin yapılış şekli, basamak indirme ve içinde arama, algoritmayı yanlış uygulama ve maksimum bölümün bulunması ile ilgili zorluklar yaşadıkları tespit edilmiştir.Öğrencilerin yaşadıkları zorlukların ise bölme işlemi içerisinde yer alan çıkarma işleminde de soldan başlanır kavram yanılgısı, basamak değerinin tam anlamıyla kavranmaması, işlemlerin kendi basamakları arasında yapıldığının fark edilmemesi, çıkarma işleminin daha önce öğrendikleri gibi olmaması, heyecan ve dikkatsizlik, sağlam bir 0 bilgilerinin olmaması, kalandaki 0’ların kafa karıştırması, aşağı indirilen rakam 0’sa bölüme de 0 yazılması gerektiği kavram yanılgısı, ikinci çarpanı elde olarak ekleme, eldeyi eklememe, 0 ile çarpmada bilgi eksikliği, çarpım tablosunu doğru hatırlamama, 1 ile çarpmada bilgi eksikliği, bölünenin basamak sayısının fazla olması, bölme işlemi konusunda hatalı ve eksik bilgi ve uygunsuz dil kullanımı nedenlerinden kaynaklandığı ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to identify fifth grade students’ difficulties in the division of natural numbers and reasons of these difficulties. In the research, a case study, which is one of the qualitative research methods, was used to identify the difficulties students experienced and the reasons of these difficulties. The research was carried out with six students from the fifth grade studying at a public secondary school in Sandıklı district of Afyonkarahisar province in the first semester of the 2018-2019 academic year. The study group was selected with the criterion non-probabilistic sampling method, which is one of the non-probabilistic sampling methods. The data were collected through the division operations test developed by the researcher, semi-structured interview form, observation notes and interview voice recordings. As a result of the research, it was determined that the students had difficulties in the way of subtraction in the division algorithm, recording the 0 in the algorithm, the way of multiplication in the division algorithm, bringing down of digits and searching in it, applying the algorithm incorrectly and finding the maximum quotient.The difficulties experienced by the students are a subtraction that does not require decomposition of tens, the misconception about the subtraction in the division starts from the left, the place value which is not fully understood, not noticing that of the operations are done among their own places, the subtraction is not as they have learned before, excitement and carelessness , the lack of secure knowledge of 0, confusing of zeros in the remainder, the misconception about if the brought down number is 0, it should be written 0 in the quotient, adding the second multiplier as carrying digit, not adding the carrying digit, lack of information in multiplying by 0, not remembering the times table correctly, lack of information in multiply by 1, having more numbers of digits of dividend, wrong and imperfect information in the subject of division and the use of inappropriate language.Keywords: Division, difficulty, fifth grade students, reasons of difficulties.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBölme işlemien_US
dc.subjectzorluken_US
dc.subjectbeşinci sınıf öğrencilerien_US
dc.subjectzorlukların nedenlerien_US
dc.subjectDivisionen_US
dc.subjectDifficultyen_US
dc.subjectFifth grade studentsen_US
dc.subjectReasons of difficultiesen_US
dc.title5. Sınıf öğrencilerinin doğal sayılarla bölme işleminde yaşadığı zorluklar ve bu Zorlukların nedenlerien_US
dc.title.alternative5th Grade Students’ Difficulties in the Division of Natural Numbers and Reasons of These Difficultiesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid627885en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nesrin oral.pdf10.63 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

772
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8,900
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.