Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38358
Title: | Denizli’de görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri | Authors: | Serter, Savaş | Keywords: | Öğretmen tükenmişlik duygusal tükenme duyarsızlaşma düşük kişisel başarı |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmanın amacı Denizli görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerini duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı boyutlarında belirlemek ve çeşitli değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Bu amaçla Denizli’de 2020-2021 öğretim yılında devlet okullarında görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerine mesleki ve kişisel bilgi formu ile birlikte Maslach Tükenmişlik Ölçeği uygulanarak veriler toplanmıştır. 305 öğretmenin katıldığı çalışmada ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı alt boyutlarında tükenmişlik seviyeleri “yaş, medeni durum, öğretmenlik kıdemi, okulun öğrenci sayısı, okulun bulunduğu yerleşim yeri, okulun bulunduğu sosyo-ekonomik çevre, okulun öğretmenin evine olan uzaklığı, aldığı maaşı yeterli bulma düşüncesi, çalışma performansının pandemi sürecinden etkilenme durumu, mesleğin saygınlığı konusundaki düşünce durumu” gibi bağımsız değişkenlerle ilişkilendirilmiş ve aralarında istatistiksel olarak anlamlı farklılaşmaların olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem T-Testi ve Anova analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonunda Denizli’de görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinde yaş, medeni durum, okulun bulunduğu sosyo-ekonomik çevre, aldığı maaşı yeterli bulma düşüncesi ve çalışma performansının pandemi sürecinden etkilenme durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılaşmaların olduğu görülmüştür. Araştırma genelinde alt problemlere verilen tüm yanıtlar incelendiğinde Denizli’de görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır | URI: | https://hdl.handle.net/11499/38358 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Savaş Serter.pdf | 1.47 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
42
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
32
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.