Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38612
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTüzen, Hasan-
dc.contributor.authorBülbül, Merve Nur-
dc.date.accessioned2021-08-05T11:37:53Z-
dc.date.available2021-08-05T11:37:53Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38612-
dc.description.abstractBu çalışma, günümüzde etki alanı her geçen gün daha çok artan sosyal medyanın, gerçek hayattaki akışı nasıl etkilediğini incelemek için yapılmıştır. Teknolojinin, tüketim toplumunun ve popüler kültürün ekseninde toplumda var olmaya çalışan; imgesel bütünlüğün, sanal dünyadaki uyarıcılarla metaya dönüşüm süreci incelenmiştir. Sanal dünyanın kaotik ortamı, ahlaki ilkelerin yerine estetik çıkarların baskın olduğu bir düşünce sistemini hakim kılmıştır. Hayat uğraşına dalan insanların en büyük kaçış ve sahte tatmin noktası, sosyal medya olmuştur. Sosyal medyadaki parametrelerin ayrıntılı değerlendirilmesiyle başlanan bu çalışmada; kültür, moda, psikoloji, etik ve hukuk başlıkları altında kavramsal bir akış belirlenmiştir. İmaj ve gösteriş algısıyla sosyal medyanın kesişen noktaları gösterilmiş ve bu aşamada hem bireylerin hem de ilişkilerin emtiaya dönüştüğünün sonuçları çıkarılmıştır. Zygmunt Bauman'ın düşüncelerinden ve analizlerden faydalanarak, sanal dünyanın önce bireyleri sonra da kolektif sistemleri negatif yönde etkilediği gösterilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to examine how social media, whose impact is increasing day by day, affects the flow in real life. Trying to exist in the society on the axis of technology, consumer society and popular culture; The process of transformation of imaginary integrity into a commodity with stimuli in the virtual world has been studied. The chaotic environment of the virtual world has dominated a system of thinking dominated by aesthetic interests instead of moral principles. Social media has been the greatest escape and false satisfaction point of people who are struggling with life. In this study, which started with a detailed evaluation of the parameters in social media; A conceptual flow has been determined under the headings of culture, fashion, psychology, ethics and law. The intersection points of social media with the perception of image and vanity were shown, and at this stage, it was concluded that both individuals and relationships turned into commodities. Using the thoughts and analyzes of Zygmunt Bauman, it has been tried to show that the virtual world affects individuals first and then collective systems negatively.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectZygmunt Baumanen_US
dc.subjectİmaj Fetişizmien_US
dc.subjectİmge Tüketimien_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectZygmunt Baumanen_US
dc.subjectImage Fetishismen_US
dc.subjectImage Consumptionen_US
dc.titleSosyal medyada imaj fetişizmi: Bauman bağlamında imgelerin tüketimien_US
dc.title.alternativeImage fethism in social media: Consumption of images in the context of zygmunt Baumanen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid681817en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10410449.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

258
checked on May 27, 2024

Download(s)

1,250
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.