Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38945
Title: | Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin demografik değişkenlere göre incelenmesi | Authors: | Mert, Sultan Pervin | Keywords: | Eğitim Sinizm Örgütsel Sinizm |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerini demografik değişkenlere göre incelemektir. Bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılının Denizli ilinin Pamukkale ilçesindeki Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi okullarda görev yapan öğretmenlerden kolaylıkla ulaşılabilen örnekleme yoluyla seçilmiş 277 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak gerekli izinler alınarak Sağır-Akpolat ve Oğuz (2012) tarafından geliştirilmiş Örgütsel Sinizm Ölçeği (ÖSÖ) uygulanmıştır. Örgütsel Sinizm Ölçeği, 25 maddeden ve dört boyuttan oluşan 5’li Likert tipi bir ölçektir. Ölçeğin alt boyutlarına ait Cronbach Alfa katsayıları ise çalıştığı kurumdan uzaklaşma alt boyutu için .86, performansı düşüren etkenler alt boyutu için .88, okula karşı olumsuz tutumlar alt boyutu için .85 ve çalışanların kararları uygulamalara katılımı alt boyutu için .68 ve ölçeğin tamamı için ise.89’dur. Araştırmanın Cronbach Alfa katsayısı ise .90 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizi ve yorumlanması, SPSS 26 istatistik paket programından yararlanılarak yapılmıştır. Katılımcılar seçkisiz olarak belirlenmiştir. Öğretmenlerin ölçekte yer alan sorulara verdiği cevaplara göre örgütsel sinizm düzeyleri farklı değişkenlere göre saptanmaya çalışılmıştır. Çalışmada uygulama ölçeği olarak kullanılan “Örgütsel Sinizm Ölçeği (ÖSÖ)” ile öğretmenlerin sinizm düzeyleri ankette belirtilen görüşleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığı ölçülmeye çalışılmıştır. Denizli Pamukkale ilçe sınırları içindeki ortaokullarda görev yapan 277 öğretmen anketimize cevap vererek çalışmamıza katkı sağlamışlardır. Araştırma sonucunda; cinsiyet değişkenine göre kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre kurumlarından daha fazla uzaklaştığı anlaşılmıştır. Aynı şekilde kadın öğretmenlerin kararları uygulamaya katılıma daha çok önem verdiği tespit edilmiştir. Araştırmanın genel sonucuna göre kadın öğretmenlerin örgütsel sinizmlerinin erkek öğretmenlere göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir | URI: | https://hdl.handle.net/11499/38945 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SULTAN PERVİN MERT PROJE.pdf | 792.14 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
122
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
128
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.