Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38949
Title: | Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterliliklerini yönelik algıları | Authors: | Tarakçı, Serkan | Keywords: | Öğretmen sınıf teknoloji yeterlik bilgi iletişim |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterliliklerini yönelik algıları ve bunun kişisel özelliklere göre durumunun incelendiği bu çalışmada 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında Denizli Merkez ilçelerinde çalışan sınıf öğretmenlerinden seçkisiz örnekleme yöntemiyle alınan 301 örneklemden veriler elde edilerek çalışma tamamlanmıştır. Araştırma sonucunda; Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterliliklerinin bütün maddelerde ve alt boyutlar ile genel ortalamada “Yeterli” ve “Çok Yeterli” düzeylerinde olduğu ve öğretmenlerin bu alandaki yeterliklerinin oldukça iyi ve çok iyi düzeylerde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin bu alandaki yeterliklerinin yüksek olması hem günümüz öğrencilerinin hem de uzaktan eğitimin başarılı biçimde yürütülmesinde önemli görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterlilikleri alt boyutlarına yönelik algılarının sadece çalıştıkları ilçeye göre farklılık göstermediği ancak cinsiyet, yaş, kıdem, medeni durum, eğitim düzeyi ve bilişim teknolojilerini kullanma ilgili eğitim alma durumuna göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Cinsiyete göre bütün boyutlarda ve genel olarak kadınlara göre erkekler lehine yüksek olduğu ve erkeklerin kadınlardan daha iyi teknolojileri kullanım yeterliliklerine sahip oldukları tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterlilikleri alt boyutlarına yönelik algılarının yaşa göre bütün boyutlarda ve genel olarak 46 yaş ve üzerleri ile diğer gruplar arasında ve diğer gruplar lehine yüksek olduğu görülmüştür. Yaş arttıkça bilişim teknolojilerini kullanım yeterliklerinin düştüğü sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterlilikleri alt boyutlarına yönelik algılarının öğretmenlerin kıdemlerine göre bütün boyutlar ve genel olarak kıdemi az olan öğretmenlerin kıdemi yüksek öğretmenlere göre daha yüksek ortalamalara sahip oldukları ve kıdem arttıkça öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterliliklerinin azaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterlilikleri alt boyutlarına yönelik algılarının medeni durumlarına göre bütün boyutlar ve genel olarak bekarlar lehine yüksek olduğu saptanmıştır. Bilişim teknolojilerini kullanma düzeylerinin lisansüstü eğitim mezunu olan öğretmenlerin ortalamalarının lisans mezunlarından yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterlilikleri alt boyutlarına yönelik algılarının bilişim teknolojilerini kullanma ilgili eğitim alma durumuna göre bilişim teknolojilerini kullanma ilgili eğitim alan öğretmenlerin ortalamalarının almayanlardan yüksek olduğu tespit edilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/38949 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
intihal çalılmam Serkan TARAKÇI Projem.pdf | 2.6 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
158
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
248
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.