Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38955
Title: Sınıf öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramı tutumlarının bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi
Authors: Sarıtaş, Feriştah
Keywords: Zekâ
çoklu zekâ kuramı
öğretmenlerin çoklu zekâ kuramı tutumları
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Çoklu Zekâ Kuramı (ÇZK) çerçevesinde planlamak, uygulamak ve değerlendirmek büyük oranda öğretmenlere düşmektedir. Öğretmenlerin ÇZK’yı öğrenme ortamlarında uygulayabilmeleri için bazı becerilere sahip olmaları gerekmektedir. Ancak söz konusu becerilere sahip olmaları tek başına yeterli değildir, diğer bir etmen ise öğretmenlerin ÇZK’ya ilişkin tutumlarıdır. Bu çalışmada; sınıf öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramı tutumlarının ve bazı demografik değişkenlere göre farklılaşma durumunun incelenmesi amaçlanmıştır. 2021-2022 eğitim-öğretim yılında, Denizli İli Honaz İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı bulunan resmî kurumlarda görev yapan 111 öğretmen çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin ÇZK tutumları yüksek bulunmuştur. “Derslerde diğer kuramların uygulamalarına göre ÇZK uygulamalarına daha çok zaman ayırırım” maddesinin en az, “ÇZK hakkında öğretmenler bilgilendirilmelidir” maddesinin en çok katılım gösterilen madde olduğu bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin ÇZK tutumlarında cinsiyetlerine, yaşlarına, mesleki kıdemlerine, okullarındaki çalışma yıllarına, okutulan sınıflardaki öğrenci sayısına ve okutulan sınıf düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin ÇZK uygulamalarına yönelik tutumlarını konu alan sınırlı sayıda çalışmaya rastlanılmıştır. İleride öğretmenlerin ÇZK uygulamalarına yönelik tutumlarını belirlemeye ilişkin daha çok çalışma yapılması önerilmektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38955
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Feristah SARITAS_.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

228
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

1,730
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.