Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38957
Title: Sınıf öğretmenlerinin eğitsel düşünce ve uygulama düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi
Authors: Eyiol, Emine
Keywords: Eğitim
eğitim felsefesi
daimicilik
esasicilik ilerlemecilik
yeniden kurmacılık
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: İlkokuldaki öğretmenler öğrencilerin temel eğitimlerini uygulamakla yükümlüdür. Bu yükümlülük çerçevesinde ilkokul öğretmenlerinin eğitimdeki felsefe akımları hakkında bilgi sahibi olmaları ve eğitsel düşüncelerini uygulama aşamasında sağlam temellere oturtması beklenmektedir. Bu çalışmanın amacı ilkokul öğretmenlerinin eğitsel düşünce ve uygulama aşamasında yatkınlık duydukları eğitim felsefesini ve bazı kişisel değişkenlere göre farklılık gösterme durumunu belirlemektir. Çalışmaya; 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili Honaz ilçesinde görev yapan 70 sınıf öğretmeni dahil olmuştur. Öğretmenlerin yatkınlık gösterdiği eğitim felsefesinin belirlenmesinde “Eğitsel Düşünce ve Uygulamalar Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin popüler yaklaşımlara, geleneksel yaklaşımlara oranla daha fazla eğilim gösterdikleri belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin benimsedikleri eğitim felsefesinin cinsiyete, yaşa, medeni duruma, mesleki kıdeme, şu an çalışılan okulda çalışma süresine, okutulan sınıf düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38957
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Emine EYİOL YL Proje.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

136
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

1,416
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.