Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38992
Title: Sınıf öğretmenlerinin öğretmen kavramına ilişkin metafor algıları
Authors: Teksöz, Hürriyet
Keywords: Öğretmen
Metafor
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın temel amacı farklı okul düzeylerinde öğrenim gören öğrencilerin öğretmen kavramına ilişkin metaforik algılarını belirlemektir. Araştırma nitel bir çalışma olup olgu bilim yöntemi ile desenlenmiştir. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili Serinhisar ilçesinde görev yapmakta olan toplam 35 öğretmen ile yapılmıştır. Araştırma ile ilgili verileri toplamak amacıyla birinci kısmı öğretmenlerin cinsiyet, yaş ve kıdem yılını içeren; ikinci kısmı “Öğretmen gibidir; çünkü …” önermesini içeren bir açık uçlu sorudan oluşan bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler çözümlenerek frekans ve yüzde dağılımı hesaplanmış, betimleyici analizler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların öğretmen kavramına yönelik 21 adet geçerli metafor kullandıkları tespit edilmiştir. Kullanılan metaforlar ortak özellikleri dikkate alınarak 6 kategori altında toplanmıştır. Öğretmenlerin ilk sırada “aydınlatıcı olarak öğretmen” kategorisinde “güneş” metaforunu kullandıkları görülmüştür. Sonraki sırada da aynı kategoride “ışık” ve “mum” metaforları takip etmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre diğer kategoriler ise; “yol gösterici olarak öğretmen”, “biçimlendirici olarak öğretmen”, “nesne olarak öğretmen”, “bilgi kaynağı olarak öğretmen” ve “şefkat unsuru olarak öğretmen” olarak belirlenmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38992
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hürriyet Teksöz.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

488
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.