Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/39013
Title: | Sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellik düzeylerine yönelik algıları | Authors: | Uysal, Ayşe Gül | Keywords: | Öğretmen meslek profesyonel Merkezefendi |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellikleri ve alt boyutlarına ilişkin algıları ile bunun demografik özelliklerine göre durumu araştırılmıştır. Nicel ve betimsel tarama modelinde yapılan bu çalışmanın evreni 2021–2022 eğitim-öğretim yılında Merkezefendi ilçesinde resmi okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinden oluşmuştur.Evrende yer alan öğretmenler “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilmiş 364 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “Mesleki Profesyonellik Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.Sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellikleriyle ilgili maddelerden en yüksek ortalamanın “Çok İyi” seviyesinde “Öğrencilerime iyi bir rol model olmaya çalışırım” maddesi iken en düşük ortalamanın ise “Orta” seviyesiyle “Öğretmenlik alanım ile ilgili bilimsel dergileri takip ederim” maddesi olmuştur. Sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellik alt boyutlarına yönelik algılarının en yüksek ortalamanın “Kuruma Katkı”boyutunda gerçekleşirken bunu sırasıyla “Mesleki duyarlılık”, “Duygusal emek” boyutu izlerken en düşük ortalamanın ise “Kişisel gelişim” boyutunda olmuştur. Mesleki profesyonellik ile ilgili genel ortalama “Yüksek” düzeydedir. Bu bulgular sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonelliklerinin genel olarak yüksek ve çok yüksek olduğunu göstermiştir. Bütün boyutlarda ve genel olarak yüksek düzeyde olması öğretmenlerin mesleki anlamda profesyonelliklerini yüksek ve çok yüksek düzeyde gördüklerini göstermektedir.Sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellik alt boyutlarına yönelik algılarının yaş, medeni durum, okulun bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik düzeyi ve okuldaki öğrenci sayılarına göre farklılık göstermemiş aksine benzer özellikler göstermiştir. Sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellik alt boyutlarına yönelik algılarının cinsiyet, kıdem,eğitim düzeyi, aldığı hizmetiçi eğitim sayısı, kendini profesyonel olarak görme düzeyi, okuldaki öğretmen sayısına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/39013 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ayşe Gül UYSAL proje.pdf | 2.98 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
76
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
376
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.