Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/39020
Title: | Okul öncesi öğretmenlerinin alan gezisi hakkındaki görüşleri ve uygulamaları | Authors: | Şengül, Akkız | Keywords: | Okul öncesi dönem alan gezisi öğretmen görüşleri öğretmen uygulamaları |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin alan gezisi hakkındaki görüşleri ve uygulamalarının araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma modellerinden durum çalışması deseniyle yürütülmüştür. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı içerisinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırma verileri içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma verilerinin analiziyle elde edilen sonuçlara göre “okul öncesi öğretmenlerinin alan gezilerine yönelik algıları”, “alan gezilerinde planlama-uygulama-değerlendirme süreçleri”, “alan gezilerinin çocuklara faydası”, “alan gezilerinde okul öncesi öğretmenlerinin karşılaştıkları güçlükler ve bunlara yönelik geliştirdikleri çözümler” olmak üzere dört tema belirlenmiştir. Araştırma bulguları bu temalar doğrultusunda tartışılmıştır. Çalışmanın amacı kapsamında, okul öncesi öğretmenleri gezi alanlarının çocuklar için öğretici olma, tehlike barındırmama ve güvenli olma gibi kriterlere göre alanları tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin alan gezisi düzenleme sıklığına yönelik bulgulardan bazı öğretmenlerin aylık, bazılarının dönemlik, bazılarının ise yıllık planlama yaptığına ulaşılmıştır. Çalışmaya katılan öğretmenlerin tamamı gezi sırasında yetişkinlerin desteğine ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin alan gezisi algısının çocuk öğrenmesi ve gelişimine odaklı geliştiği ve ayrıca gezi alanlarının özelliklerine bağlı olarak geliştiği sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin gezi öncesi hazırlık ve planlama çalışmaları içerisinde hem prosedürel hazırlıklar ve planlamalar hem de çocukları alan gezisi sürecine hazırlama faaliyetlerinin yer aldığına ulaşılmıştır. Gezi sırasında çocukların aktif olarak katılım sağladıkları etkinliklerin, gezi sonrasında ise çeşitli değerlendirme etkinliklerinin yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin alan gezilerinin çocuklara grup sorumluluğu, birlikte hareket etme, olumlu bağlılık geliştirme, iletişim ve iş birliği geliştirme, grup aidiyeti, sosyalleşme, kurallara uyma gibi toplu yaşama uygun değerler ve becerileri geliştirdiklerini düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/39020 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Akkız ŞENGÜL YL Projesi.pdf | 1.53 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
258
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
2,664
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.