Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39021
Title: Okul öncesi öğretmenlerinin erken okuryazarlık ve matematiksel gelişime ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Authors: Özkul Kuzu, Rahime
Keywords: Erken Okuryazarlık
matematiksel gelişim
okul öncesi
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin matematiksel gelişime ilişkin görüşleri ile erken okuryazarlığa yönelik görüşlerini incelemektir. Nicel olarak yürütülen bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubu, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak özel ve devlet anaokulları ve anasınıflarında çalışmakta olan 25 okul öncesi öğretmeninden oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplam aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Okul Öncesi Erken Okuryazarlık Ölçeği İnanç ve Görüş boyutu (Sezgin, Ulus ve Aksoy, 2019), Matematiksel Gelişim İnanış Anketi (Karakuş, 2015) kullanılmıştır. Verilerin analizinde non-parametrik teknik olan Spearman's Korelasyon tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, okul öncesi öğretmenlerinin matematik öğretimine yönelik inançları ile erken okuryazarlık inançları ve görüşleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bununla beraber okul öncesi öğretmenlerin matematik inançları ile erken okuryazarlık inanç ölçeğinin alt boyutlarının bazıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerin matematik inançları ile erken okuryazarlık inanç ölçeğinin “Öğretmen Rolü” ile “Birlikte Kitap Okuma” alt boyutları arasında anlamlı ve pozitif bir ilişkinin olduğu saptanmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/39021
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rahime ÖZKUL KUZU YL Proje Son.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

414
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

998
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.