Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39030
Title: Sınıf öğretmenlerinin eğitim felsefeleri: Merkezefendi ilçesi örneği
Authors: Kartal, Erdal
Keywords: Eğitim
sınıf öğretmeni
eğitim felsefesi
çağdaş yaklaşım
geleneksel yaklaşım
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: 2021-2022 Eğitim ve Öğretim yılında Denizli ili Merkezefendi ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin hangi eğitim felsefesini taşıdıkları ve bu eğitim felsefelerinin hangi değişkenlerden etkilendiğinin tespit edilmesi yönünde bir araştırma yapılmıştır. Araştırma, tarama çalışması ile desenlenmiş nicel bir çalışmadır. Çalışmanın evrenini Denizli ili Merkezefendi ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu evren içinde ilçede çalışan 95 sınıf öğretmenine ulaşılarak görüşleri alınmıştır. Uygulanan anket iki bölümden oluşmaktadır. Bunlar kişisel bilgi formu ve Eğitsel Düşünce ve Uygulamalar Ölçeği’dir. Yapılan bu çalışma sonucunda Denizli ili Merkezefendi ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitsel düşünce ve uygulamalara yönelik çağdaş felsefi akımlarını, geleneksel felsefi akımlarına göre daha çok benimsedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin cinsiyetlerine, mesleki kıdemlerine, okuttukları sınıf düzeyine, gazete, dergi v.b. yayınları takip etme, yılda okunan kitap sayısına, sinema ve tiyatro gibi etkinliklere katılma durumlarına göre anlamlı düzeyde farklılık meydana gelmediği tespit edilmiştir. Ek olarak sınıf öğretmenlerinin benimsedikleri eğitim felsefelerinin kitaplıktaki kitap sayısı değişkenine göre çağdaş felsefe inancında aldığı puanlar anlamsız iken geleneksel felsefe inancında aldığı puanlar istatiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/39030
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Erdal Kartal.pdf557.5 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

536
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.