Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/3904
Title: | İletişimsel dil öğretim yöntemi | Authors: | Paker, Turan | Keywords: | iletişimsel dil öğretimi, iletişimsel yeti, öğretmen, öğrenci | Publisher: | Pegem Akademi | Source: | Paker, T. (2015). İletişimsel dil öğretim yöntemi. N. Bekleyen (editör), Dil öğretimi, (ss. 187-210). Ankara: Pegem Akademi. | Abstract: | İletişimsel Dil Öğretim Yöntemi bilişsel ve oluşturmacı öğrenim kuramlarına dayanır. Tarihsel süreçte bu yöntem ilk önce bir dil öğretim yaklaşımı olarak ortaya çıkmış daha sonra tüm dünyada en çok kullanılan dil öğretimi yöntemine dönüştürülmüştür. Bu yöntem İşitsel-Dilsel Yöntemden sonra 1980’li yıllardan itibaren dil öğretiminde yeni bir dönem açmıştır. Dil öğrenim sürecinde öncelikle dilbilgisi yapılarının hatasız öğrenilmesini hedefleyen İşitsel-Dilsel Yöntem ve diğer tüm yapısalcı odaklı yöntemlerin aksine İletişimsel Dil Öğretim Yöntemi önceliği iletişime verir ve iletişim odaklı etkinliklerle dil öğretmeyi ve öğrenmeyi amaçlamaktadır. Globalleşen bir dünyada çeşitli ortamlarda ikinci dil veya ek bir dil öğrenme ihtiyacını karşılamayı hedefleyen ve hedef dilde iletişimi ön plana alan bir yöntemdir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/3904 | ISBN: | 978-605-318-248-1 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chapter 11-Iletisimsel Dil Ogretim Yontemi.pdf | 837.86 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
544
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
162
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.