Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39082
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSevim, Serkan-
dc.contributor.authorKarakaş, Aytaç-
dc.contributor.authorErol, Ahmet-
dc.date.accessioned2022-02-22T08:10:50Z
dc.date.available2022-02-22T08:10:50Z
dc.date.issued2022-10-17-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39082-
dc.description.abstractErken çocukluk dönemi fen eğitimine verilen önem özellikle son yıllarda dikkat çekici bir boyuta ulaşmıştır. Bunun bir nedeni erken çocukluk döneminde bilimsel araştırmalara katılan çocukların daha sonradan fen kavramlarını daha iyi anladıklarını ortaya koyan çalışma bulgularıdır. Erken dönemlerde fen öğretmeye başlamak için çeşitli nedenler vardır. Birincisi, çocuklar doğayı gözlemleme ve düşünme eğilimindedirler. Çocuklar gözlem yaparak, gözlemledikleri kavram veya olgular arasında neden sonuç ilişkisi kurarak, araştırma iç güdülerini kullanarak, ölçüm yaparak yani bilimsel süreçleri kullanarak birçok beceri kazanırlar. Çocuklar için bilim, uygulama ve düşünmeye yönelik bir süreçtir; başka kişiler tarafından keşfedilen olguların ve bilginin bir listesi değil, herkesin katılıp katkıda bulunabileceği bir süreçtir. Çocuklar doğal olarak dikkatlerini çeken her şeyi araştırdıklarından bu süreç becerilerinden birini veya daha fazlasını kullanırlar. Erken çocukluk öğretmenleri olarak çocukların bu becerilerini ve farkındalıklarını artırabilir. Erken çocukluk eğitiminde bilimsel içeriğin öğretilmesinden ziyade bilimsel araştırma, bilimsel süreç becerileri gibi kavramların kazandırılması ön plana çıkmaktadır. Bu bağlamda bölüm içeriğinde bilimsel süreç becerilerini kazandırmaya yönelik kullanılan yaklaşımlar çocuklara yönelik hazırlanan örnek etkinliklerle birlikte sunulmuştur. Etkinlik fikirleri etkinlik plan formatı bağlamında düzenlenip, günlük eğitim akışına entegre edilebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPegem Akademi Yyayıncılıken_US
dc.relation.ispartofKuramdan uygulamaya erken çocuklukta fen eğitimien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectErken Çocuklukta bilimsel süreç becerilerien_US
dc.subjectErken Çocuklukta bilimsel süreç becerilerien_US
dc.titleErken çocukluk dönemi çocuklarına bilimsel süreç becerilerinin kazandırılmasıen_US
dc.typeBook Parten_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage118en_US
dc.identifier.endpage160en_US
dc.authorid0000-0002-7538-952X-
dc.relation.publicationcategoryKitap Bölümü - Uluslararasıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeBook Part-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9786258044003.pdf721.94 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

660
checked on May 27, 2024

Download(s)

2,952
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.