Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39614
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYağcı, Ufuk-
dc.contributor.authorKaragün, Çiğdem-
dc.date.accessioned2022-03-01T13:21:22Z-
dc.date.available2022-03-01T13:21:22Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39614-
dc.description.abstractBu araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı BİLSEM’de görev yapan müzik öğretmenlerinin, üstün yetenekli çocukların çalgı eğitimine yönelik görüşleri ve önerilerini alarak mevcut durumu tespit etme ve muhtemel sorunların çözümüne yönelik öneriler sunma amaçlanmıştır. Bu amaçtan yola çıkarak Türkiye genelinde BİLSEM’de çalgı dersleri veren, ulaşılabilen on müzik öğretmeniyle, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler nitel olarak analiz edilip yorumlanmıştır. Sonuç olarak BİLSEM’de müzik dersleri kapsamında müfredatta resmi olarak yer almasa da çalgı derslerinin uygulandığı, katılımcıların müzik ders saatlerinin bir kısmını kendi inisiyatiflerine göre çalgı derslerine ayırdığı, bazı BİLSEM’lerde çalgı dersleri için şartların oldukça uygun olduğu fakat bazılarında çalgı dersliği, gerekli çalgılar ve çalgı öğretmeni sayılarında yetersizlikler olduğu, çalgı derslerine yönelik müfredatın olmamasının öğretmenlere öğrenci bazında eğitimin kişiselleştirilmesi adına esneklik ve avantajlar sağladığı fakat uygulamada zaten yer alan çalgı derslerinin resmi olarak da kabul edilip uzmanlar tarafından esnetilebilir bir müfredat hazırlanmasının eğitimde birliği sağlayabileceği ve verimliliği arttırabileceği görülmüştür. Bu sonuçlardan yola çıkarak üstün yetenekli öğrencilere çalgı eğitimi veren öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim verilmesi, müzik öğretmenliği programlarında bu konuda derslerin yer alması, BİLSEM öğretmenleri seçilirken ve atamaları yapılırken çalgı durumlarının da göz önünde bulundurulması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research aims to determine the current situation and offer suggestions for possible problems by taking the opinions and recommendations of the music teachers working in BİLSEM, which is affiliated with the Ministry of National Education, about the instrument education of gifted children. Using a semi-structured interview form, based on this purpose, interviews were conducted with ten accessible music teachers who gave instrument lessons in BİLSEM throughout Turkey. The obtained data were analyzed and interpreted qualitatively. As a result, although it is not officially included in the curriculum within the scope of music lessons, in BİLSEM, instrument lessons are applied, the participants allocate some of their music lesson hours to instrument lessons according to their own initiative, and in some BİLSEMs, the conditions for instrument lessons are pretty suitable. Still, in some of them, instrument classrooms, necessary instruments. It has been seen that there are inadequacies in the number of instrument teachers. The absence of a curriculum for instrument lessons provides flexibility and advantages to teachers in personalizing education based on students. Still, it has been seen that the preparation of a curriculum that experts can stretch can ensure unity in education and increase productivity. Based on these results, it has been suggested that in-service training should be given to teachers who provide instrument training to gifted students, that courses on this subject should take place in music education faculties, and that the instrument status should be taken into account when selecting and appointing BİLSEM teachers.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBİLSEMen_US
dc.subjectüstün yeteneklien_US
dc.subjectçalgı eğitimien_US
dc.subjectmüzik eğitimien_US
dc.subjectgifted childrenen_US
dc.subjectinstrument educationen_US
dc.subjectmusic educationen_US
dc.titleBilsem’de görev yapan müzik öğretmenlerinin üstün yetenekli çocukların çalgı eğitimine yönelik görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of music teachers working at Bilsem on instrument education of gifted childrenen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid714159en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10448514.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

252
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,918
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.