Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39638
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYurdakal, Halil İbrahim-
dc.contributor.authorErol, Ahmet-
dc.date.accessioned2022-03-08T07:48:56Z-
dc.date.available2022-03-08T07:48:56Z-
dc.date.issued2016-12-28-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39638-
dc.description.abstractEtkili bir eğitim-öğretim ortamında öğretmenin sahip olması gereken özelliklerden birisi de empatik eğilim becerisidir. Özellikle okul öncesi eğitimde öğrencilerin olumlu benlik geliştirmelerinde, öğretmenleri ve aileleri ile etkili bir şekilde iletişim kurmalarında ve kendilerini gerçekleştirmelerinde öğretmenlerin öğrencilere karşı empatik anlayış içinde olmaları gerekmektedir. Bu doğrultuda yapılan araştırmanın amacını okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının empatik eğilim düzeylerini anne-baba mesleği ve anne-baba eğitimi düzeyi gibi çeşitli değişkenler açısından incelemek olarak ifade edebiliriz. İlişkisel tarama modeli ile yapılan araştırmanın örneklemini Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitim Bölümünde öğrenim gören 209 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanmasında Dökmen (1988) tarafından hazırlanan 3 boyut ve 20 sorudan oluşan empatik eğilim ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı 0.81 olup ölçek empatik eğilim, benmerkezci eğilim ve sempatik eğilim olmak üzere üç alt boyuttan oluşmaktadır. Verilerin analizinde SPSS 23 paket programı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının empatik eğilimlerinin anne-baba eğitim düzeyi ve mesleki değişkenlere göre farklılaşmasını belirlemede Kruskal Wallis H testi, farklılıkların hangi düzeyler arasında olduğunu belirlemede ise Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına bakıldığında anne eğitim düzeyi ve baba meslek değişkenleri ile empatik eğilim arasında anlamlı bir ilişkinin (p<0,05) olduğu ancak baba eğitim düzeyi ve anne meslek değişkenleri ile öğretmen adaylarının empatik eğilimleri arasında anlamlı düzeyde (p>0.05) bir ilişkinin olmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofINVESTIGATION OF PRESERVICE TEACHERS’ EMPATHIC TENDENCY LEVELS IN TERMS OF VARIOUS VARIABLESen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEmpatik eğilim, okul öncesi eğitim, ilişkisel tarama, öğretmen adayı.en_US
dc.titleÖğretmen adaylarının empatik eğilim düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of preservice teachers’ empathic tendency levels in terms of various variablesen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1623en_US
dc.identifier.endpage1634en_US
dc.authorid0000-0002-7538-952X-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeConference Object-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
USOS 2016.pdfTam Metin Bildiri5.93 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

126
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.