Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/40748
Title: Biyoloji Alanında Yapılan Program Geliştirme Çalışmalarının Karşılaştırılması: Türkiye, İngiltere ve ABD Örneği
Other Titles: A Study Related to the Curriculum Development in Biology: Comparing Turkey, UK and USA Samples
Authors: Gezer, Kudret
Köse, Sacit
Durkan, Nazmi
Uşak, Muhammet
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu çalışmada, Türkiye, İngiltere ve ABD' de biyoloji alanında geçekleştirilen program geliştirme çalışmaları incelenmiştir. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, Türkiye'de program geliştirme çalışmalarının başlangıcı literatür taramasıyla genel olarak ele alınmıştır. Daha sonra Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Kuruluşundan bugüne kadar ortaöğretimde uygulanan eğitim sistemleri ve bu eğitim sistemlerinin değişmesiyle, biyoloji dersi öğretim programında meydana gelen değişiklikler üzerinde durulmuştur. Çalışmanın ikinci bölümünde, yurt dışında biyoloji alanında gerçekleştirilen program geliştirme çalışmaları ele alınmıştır. Bu bölümde, A.B.D'de 1959'un ortalarında biyoloji öğretiminde gerçekleştirilen "Biological Sciences Curriculum Study" (BSCS) programı ile yine biyoloji alanında 1960'lı yıllarda İngiltere'de yayınlanan "Nuffield Biyoloji Projeleri" üzerinde genel olarak durulmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/40748
ISSN: 1301-0085
1309-0275
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (6).pdf250.68 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

124
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.