Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/40854
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Savran, Ayşe | - |
dc.contributor.author | Çakıroğlu, Jale | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:01:26Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:01:26Z | - |
dc.date.issued | 2004 | - |
dc.identifier.issn | 1300-5340 | - |
dc.identifier.issn | 2536-4758 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/40854 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırma, fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf yönetimine yönelik inançlarını belirlemek amacı ile yapılmıştır. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adaylarının cinsiyet ve sınıf farkı değişkenlerine göre sınıf yönetimine yönelik inançlarında fark olup olmadığı araştırılmıştır. Bu amaçla, Martin, Yin ve Baldwin (1998)' nin Sınıf Yönetimine Yönelik Tutum ve İnanç anketi Türkçe'ye çevrilmiş ve sekiz farklı üniversiteden toplam 584 (172'si üçüncü sınıf ve 412'si dördüncü sınıf) fen bilgisi öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, betimsel istatistik ve t-test kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf yönetiminin ders yönetimi alt boyutunda disiplinci bir yaklaşıma sahip olurken, insan yönetimi alt boyutunda ise disiplinci olmayan bir yaklaşıma sahip olduklarını göstermiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf yönetimine yönelik yaklaşımlarında cinsiyet ve sınıf farkı değişkenlerine göre ise beklenen fark çıkmamıştır. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.title | Preservice Science Teachers' Orientations to Classroom Management | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 2004 | en_US |
dc.identifier.issue | 26 | en_US |
dc.identifier.startpage | 124 - 130 | - |
dc.identifier.startpage | 124 | en_US |
dc.identifier.endpage | 130 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 3920 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | - | - |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.