Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/40854
Title: | Preservice Science Teachers' Orientations to Classroom Management | Authors: | Savran, Ayşe Çakıroğlu, Jale |
Abstract: | Bu araştırma, fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf yönetimine yönelik inançlarını belirlemek amacı ile yapılmıştır. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adaylarının cinsiyet ve sınıf farkı değişkenlerine göre sınıf yönetimine yönelik inançlarında fark olup olmadığı araştırılmıştır. Bu amaçla, Martin, Yin ve Baldwin (1998)' nin Sınıf Yönetimine Yönelik Tutum ve İnanç anketi Türkçe'ye çevrilmiş ve sekiz farklı üniversiteden toplam 584 (172'si üçüncü sınıf ve 412'si dördüncü sınıf) fen bilgisi öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, betimsel istatistik ve t-test kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf yönetiminin ders yönetimi alt boyutunda disiplinci bir yaklaşıma sahip olurken, insan yönetimi alt boyutunda ise disiplinci olmayan bir yaklaşıma sahip olduklarını göstermiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf yönetimine yönelik yaklaşımlarında cinsiyet ve sınıf farkı değişkenlerine göre ise beklenen fark çıkmamıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/40854 | ISSN: | 1300-5340 2536-4758 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.