Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/40854
Title: Preservice Science Teachers' Orientations to Classroom Management
Authors: Savran, Ayşe
Çakıroğlu, Jale
Abstract: Bu araştırma, fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf yönetimine yönelik inançlarını belirlemek amacı ile yapılmıştır. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adaylarının cinsiyet ve sınıf farkı değişkenlerine göre sınıf yönetimine yönelik inançlarında fark olup olmadığı araştırılmıştır. Bu amaçla, Martin, Yin ve Baldwin (1998)' nin Sınıf Yönetimine Yönelik Tutum ve İnanç anketi Türkçe'ye çevrilmiş ve sekiz farklı üniversiteden toplam 584 (172'si üçüncü sınıf ve 412'si dördüncü sınıf) fen bilgisi öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, betimsel istatistik ve t-test kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf yönetiminin ders yönetimi alt boyutunda disiplinci bir yaklaşıma sahip olurken, insan yönetimi alt boyutunda ise disiplinci olmayan bir yaklaşıma sahip olduklarını göstermiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf yönetimine yönelik yaklaşımlarında cinsiyet ve sınıf farkı değişkenlerine göre ise beklenen fark çıkmamıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/40854
ISSN: 1300-5340
2536-4758
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.