Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/40994
Title: | Overview of the Performance Assesment | Other Titles: | Performans Değerlendirme Üzerine Genel Bir Bakış | Authors: | Baştürk, Ramazan | Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Performans değerlendirme yöntemi, eğitim ile ilgili en güncel araştırma konulardan bir tanesidir. Bunun ana nedeni, günümüzdeki birçok eğitimcinin ortak görüş olarak belirttikleri gibi, eğitimde geleneksel anlamda kullanılan ölçme araçlarının, öğrencilerin çok boyutlu ve örüntülü olarak oluşturdukları bilişsel, duyuşsal ve devinişsel davranışlarını istenilen seviyede ölçemediği ve bu ölçme işlemine dayalı olarak yapılan değerlendirme işlemlerinin de gerçeği yansıtmadığıdır. Bu nedenle performans değerlendirme yöntemi, eğitim reformu içinde önemli bir rol oynayabilir. Bu makalenin amacı, performans değerlendirme yönteminin geleneksel olarak kullanılan ölçme yöntemlerine göre bazı avantajlı yönlerini şu belirtilen noktalar açısından tartışmaktır: Test tarihi, performans değerlendirmenin öğeleri, performans değerlendirmenin maliyeti, elde etme kaynakları, faydaları, kullanım kolaylığı, etkileri ve sonuçları, genellenebilirliği, geçerliliği, güvenirliği ve kişisel yargı. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/40994 | ISSN: | 1302-597X 2528-8911 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.