Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/40994
Title: Overview of the Performance Assesment
Other Titles: Performans Değerlendirme Üzerine Genel Bir Bakış
Authors: Baştürk, Ramazan
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Performans değerlendirme yöntemi, eğitim ile ilgili en güncel araştırma konulardan bir tanesidir. Bunun ana nedeni, günümüzdeki birçok eğitimcinin ortak görüş olarak belirttikleri gibi, eğitimde geleneksel anlamda kullanılan ölçme araçlarının, öğrencilerin çok boyutlu ve örüntülü olarak oluşturdukları bilişsel, duyuşsal ve devinişsel davranışlarını istenilen seviyede ölçemediği ve bu ölçme işlemine dayalı olarak yapılan değerlendirme işlemlerinin de gerçeği yansıtmadığıdır. Bu nedenle performans değerlendirme yöntemi, eğitim reformu içinde önemli bir rol oynayabilir. Bu makalenin amacı, performans değerlendirme yönteminin geleneksel olarak kullanılan ölçme yöntemlerine göre bazı avantajlı yönlerini şu belirtilen noktalar açısından tartışmaktır: Test tarihi, performans değerlendirmenin öğeleri, performans değerlendirmenin maliyeti, elde etme kaynakları, faydaları, kullanım kolaylığı, etkileri ve sonuçları, genellenebilirliği, geçerliliği, güvenirliği ve kişisel yargı.
URI: https://hdl.handle.net/11499/40994
ISSN: 1302-597X
2528-8911
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.