Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41085
Title: Assessment of Thinking Styles Inventory, Academic Achievement and Student Teacher's Characteristics
Authors: Buluş, Mustafa
Abstract: Bu çalışma ile üç amaca ulaşılmaya çalışılmıştır. Bunlardan birincisi, Stemberg'in zihinsel benlik yönetimi kuramına dayanılarak geliştirilen Düşünme Stilleri Ölçeği' nin (DSÖ) bir grup öğretmen adayı üzerinde geçerliğini araştırmaktır. İkincisi, düşünme stilleri ile akademik basan ilişkisini incelemektir. Üçüncüsü ise öğretmen adaylarına ilişkin cinsiyet, sınıf, bölüm ve algılanan ebeveyn stilleri gibi özellikler ile düşünme stilleri arasındaki ilişkiyi test etmektir. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde çeşitli bölümlerde öğrenim gören 649 birinci (291) ve dördüncü (358) sınıf öğrencisi (245 erkek ve 403 kız) katılmıştır. Çalışma sonuçlan, DSÖ'nün Türkiye'de, öğretmen adaylarında düşünme stillerini ölçmede kullanılabilecek güvenilir ve geçerli bir araç olduğunu göstermiştir. Aynca, 13 düşünme stilinden sadece ikisinin (anarşik ve muhafazakâr) akademik basan ile ilişkili (negative) olduğu bulunmuştur. Bunlara ek olarak, araştırmada belirli düşünme stillerinin incelenen öğrenci özellikleri ile anlamlı düzeyde ilişkili olduğu da görülmüştür. Çalışmada, elde edilen bulgular ve doğurgulan öğretim, öğrenme ve değerlendirme açısından tartışılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41085
ISSN: 1300-1337
1300-1337
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

182
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.