Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41154
Title: | Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Öğretmen Adaylarının Gözüyle Derinlemesine Bir Bakış | Authors: | Işıkoğlu, Nesrin İvrendi, Asiye Şahin, Abdurrahman |
Abstract: | Problem Durumu: Öğretmenlik uygulaması, öğretmen adaylarının bilgi, beceri ve tu- tumlarını birleştirerek uygulamaya yansıtmalarına imkan sağlar. Fakülte danışman- ları ve uygulama öğretmenlerinin uygulama sürecine yönelik bakış açıları adayların profesyonel gelişimlerini en üst seviyeye çıkarabilirken, adaylarda var olan problem kaynaklarını gerginlik boyutuna da taşıyabilir. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmanın amacı, ilköğretimin birinci kademesinde “öğret- menlik uygulaması” sürecinde karşılaşılan sorunları saptamaktır. Öğretmenlik uy- gulama sürecini adayların gözlüğüyle inceleyen bu çalışma, öğretmen adaylarının deneyimlerini derinlemesine ortaya koymayı ve öğretmen eğitimi literatürüne katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın Yöntemi: Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan du- rum incelemesi kullanılmıştır. Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen- liği bölümlerinden 11 öğrenci ve sekiz uygulama öğretmeni çalışmaya katılmıştır. Araştırmada, veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler ve betimleyici gözlemler aracı- lığıyla toplanmış ve içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Bulguları ve Sonuçları: Çalışmada ortaya çıkan temel temalar (1) eylem, (2) profesyo- nel sosyallik ve (3) danışmanlıktır. Birinci tema, adayların sınıfta varlıklarını ortaya koymada zorluk çektiklerini göstermektedir. İkinci tema, adayların yabancılık his- settikleri ve uygulama öğretmenleri ve diğer personelle profesyonel ilişkiler kurma- da zorluk çektiklerini ortaya koymaktadır. Son tema; yapıcı, yıkıcı ve yetersiz da- nışmanlıklardan oluşmaktadır. Öneriler: Yukarıda bahsedilen sorunların çözülebilmesi için: (a) yeterli fakülte-okul işbirliği sağlanması, (b) paydaşlar arası iletişim ağı kurulması ve (c) düzenli semi- nerler ve yansıtıcı günlüklerin tutulması önerilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41154 | ISSN: | 1302-597X 2528-8911 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.