Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41322
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzer, Fadime Gök-
dc.contributor.authorKaramanoğlu, Ayla Yavuz-
dc.contributor.authorBeydağ, Kerime Derya-
dc.contributor.authorFidancıoğlu, Hamza-
dc.contributor.authorAkıncı, Egemen-
dc.contributor.authorŞanlı, İlyas-
dc.contributor.authorTembelo, Havane-
dc.contributor.authorBozkurt, Lale-
dc.contributor.authorUrak, Sibel-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:04:53Z-
dc.date.available2022-05-17T12:04:53Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.issn1303-734X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41322-
dc.description.abstractAMAÇ: Bu çalışma, sağlık yüksekokulunda öğrenim gören bir grup öğrencinin organ nakli /bağışına yönelik görüşleri ve bilgi düzeylerine eğitimin etkisini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır YÖNTEM: Çalışmanın evrenini, Denizli Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik ve Sağlık Memurluğu bölümü ikinci sınıfta öğrenim gören 65 öğrenci oluşturmuştur. Örnekleme tüm evren alınmıştır. Öğrencilerin %81,5'i (n=53) anket formlarını yanıtlamıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan anket formu aracılığıyla Mayıs 2007'de toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, sayı, yüzdelik hesaplamalar, bağımlı gruplarda t-testi kullanılmıştır. BULGULAR: Araştırma kapsamına alman öğrencilerin eğitim öncesi ve sonrası ile organ bağışı/nakline yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0,05). Eğitim öncesi öğrencilerin %75,5'i organ bağışı hakkında bilgisinin olduğunu ve %64,2'si bağış yapabileceğini ifade ederken, eğitim sonrası %92,5'inin bilgisinin olduğu ve %71,7'sinin organ bağışı yaparım dediği saptanmıştır. Eğitim öncesi 30,69±5,43 olan bilgi düzeyi puan ortalaması, eğitim sonrası 34,03±4,99'a yükselmiştir. SONUÇ: Sonuç olarak öğrencilerinin organ bağışı ve nakline yönelik görüş ve bilgi durumlarında verilen eğitimin etkili olduğu görülmüştür. Bu nedenle topluma önderlik edecek olan sağlık çalışanlarının eğitim öğretim aşamasında organ bağışı ve nakline yönelik yeterli bilgiye sahip olabilmeleri için ders müfredatlarında bu konuların yer almasının faydalı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTSK Koruyucu Hekimlik Bültenien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetleri;Tıbbi Etik;Tıbbi İnformatik;Temel Sağlık Hizmetleri;Davranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Hemşirelik;Psikolojien_US
dc.titleSağlık yüksekokulunda öğrenim gören bir grup öğrencinin organ nakli/bağışına yönelik görüşleri ve bilgi düzeylerine eğitimin etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of education on a group of Univrsity school for health sciences students' opinions and knowledge level about organ transplantation and donationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage39 - 46-
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage46en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid78496en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11. Faculty of Health-
Appears in Collections:Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (48).pdf189.91 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

236
checked on May 27, 2024

Download(s)

48
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.