Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41363
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKara, İzzet-
dc.contributor.authorAvcı, Dilek Erduran-
dc.contributor.authorÇekbaş, Yüksel-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:04:58Z-
dc.date.available2022-05-17T12:04:58Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.issn1302-8944-
dc.identifier.issn2146-5983-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41363-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğrencilerin ışık kavramı ile ilgili bilgi düzeylerini ifade ve çizim yöntemiyle ortaya çıkarmaktır. Fizikte önemli bir yer tutan ‘ışık’ kavramının anlaşılması, kavramla ilintili diğer bazı olayların anlaşılmasında önemli rol oynar. Bu çalışmaya, Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü’ne devam eden 99 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerden ‘ışık’ kavramını hem yazılı hem de çizimle ifade etmeleri istenmiştir. Öğrencilerin bu konudaki bilgilerini özgürce ifade edebilmelerini sağlamak için herhangi bir kalıp öne sürülmemiş, her türlü çizim ve anlatımın uygulanabileceği belirtilmiştir. Öğrencilere bu uygulama için 20 dakika süre verilmiştir. Öğrencilerin ışık konusundaki yazı ve çizimleri ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonunda, öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun bu konuda oldukça eksik bilgi ve kavram yanılgılarına sahip oldukları görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının ışık kavramı ile ilgili bilgi düzeylerinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the scinence teacher candidates' knowledge level about the concept of lighten_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage46 - 57-
dc.identifier.startpage46en_US
dc.identifier.endpage57en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid88174en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (37).pdf483.48 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

276
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

82
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.