Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41428
Title: | İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemlerinden İkili Denetim Tekniğinin Okuduğunu Anlama Üzerindeki Etkisi | Other Titles: | Effects of Cooperative Learning Method of Pairs Check Technique on Reading Comprehension | Authors: | Tok, Şükran | Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Müzik | Abstract: | Bu araştırmanın amacı ilköğretim üçüncü sınıf Türkçe dersinde işbirliğine dayalı öğrenme yöntemlerinden ikili denetim tekniğinin okuduğunu anlama üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma, 2006-2007 öğretim yılı ikinci döneminde 7 haftalık süreçte Hatay ili merkez ilçesinde bulunan iki devlet ilköğretim okulunda üçüncü sınıfa devam eden öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma "öntest-sontest kontrol gruplu" deneme modeline göre desenlenmiştir Deney ve kontrol grubu 64 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada Okuduğunu Anlama Başarı Testi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere ikili denetim tekniği uygulanmıştır. Veriler istatistikî yöntemlerle analiz edilmiştir. Bulgular, Türkçe dersinde ikili denetim tekniğinin okuduğunu anlama üzerinde etkili olduğunu göstermektedir. İkili denetim tekniğinin okuduğunu anlama açısından doğurguları tartışılmaktadır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41428 | ISSN: | 1305-3515 1305-3515 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
____birli__ine Dayal__ ____renme Y__ntemlerinden __kili Denetim Tekni__inin Okudu__unu Anlama __zerindeki Etkisi[.pdf | 192.27 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
186
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
38
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.