Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41428
Title: İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemlerinden İkili Denetim Tekniğinin Okuduğunu Anlama Üzerindeki Etkisi
Other Titles: Effects of Cooperative Learning Method of Pairs Check Technique on Reading Comprehension
Authors: Tok, Şükran
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Müzik
Abstract: Bu araştırmanın amacı ilköğretim üçüncü sınıf Türkçe dersinde işbirliğine dayalı öğrenme yöntemlerinden ikili denetim tekniğinin okuduğunu anlama üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma, 2006-2007 öğretim yılı ikinci döneminde 7 haftalık süreçte Hatay ili merkez ilçesinde bulunan iki devlet ilköğretim okulunda üçüncü sınıfa devam eden öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma "öntest-sontest kontrol gruplu" deneme modeline göre desenlenmiştir Deney ve kontrol grubu 64 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada Okuduğunu Anlama Başarı Testi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere ikili denetim tekniği uygulanmıştır. Veriler istatistikî yöntemlerle analiz edilmiştir. Bulgular, Türkçe dersinde ikili denetim tekniğinin okuduğunu anlama üzerinde etkili olduğunu göstermektedir. İkili denetim tekniğinin okuduğunu anlama açısından doğurguları tartışılmaktadır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41428
ISSN: 1305-3515
1305-3515
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

154
checked on May 27, 2024

Download(s)

28
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.