Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41442
Title: Üniversiteye Uyum Sürecinde Yalnızlığı Yordamada Sosyal Destek ve Sosyal Bağlılığın Doğrudan ve Dolaylı Rolleri
Other Titles: The Direct and Indirect Roles of Social Connectedness and Social Support in Predicting Loneliness in the Adjustment Process to University
Authors: Duru, Erdinç
Abstract: Bu çalışmanın amacı, sosyal bağlılık ve sosyal desteğin yalnızlık üzerine doğrudan ve dolaylı rollerinin üniversiteye uyum süreci çerçevesinde incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 112’si kız, 86’sı erkek olmak üzere 198 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin yaşları 17-23 arasında değişmektedir. Veri toplamak için bilgi formu, Sosyal Bağlılık Ölçeği, Yalnızlık Ölçeği, Algılanan Çok Boyutlu Sosyal Destek Ölçeği ve Uyum Zorlukları Ölçekleri kullanılmıştır. Veriler korelasyon, Sobel testi, tekli ve çoklu regresyon teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; sosyal destek ve sosyal bağlılık yalnızlıkla negatif, uyum zorlukları yalnızlıkla pozitif yönde anlamlı ilişkiler vermektedir. Ek olarak, bulgular sosyal destek, sosyal bağlılık ve uyum zorluklarının yalnızlığın önemli yordayıcıları olduklarını göstermektedir. Analiz sonuçlarına göre, sosyal destek ve sosyal bağlılık uyum zorlukları yalnızlık ilişkisinde dolaylı rollere de sahiptirler. Bir diğer anlatımla, sosyal destek ve sosyal bağlılık hem yalnızlığı doğrudan yordayabilmekte, hem de uyum zorlukları yalnızlık ilişkisinde etkili iki ara değişken işlevi üstlenmektedirler.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41442
ISSN: 1302-1370
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

718
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.