Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41450
Title: Turgut Uyar'ın "Salihat-ı Nisvandan Saffet Hanımefendiye" Adlı Şiirinin Anlam Çerçevesi Açısından Değerlendirilmesi
Other Titles: The Evaluation of Turgut Uyar's Poem "From Salihat-ı Nisvan to Ms. Saffet" Regarding Framework of Meaning
Authors: Kodal, Türkan Gözütok
Keywords: Antropoloji;Sanat;Kültürel Çalışmalar;Folklor;Tarih;Edebiyat;Edebi Teori ve Eleştiri
Abstract: “İkinci Yeni” şiir hareketi, Cumhuriyet Dönemi Türk şiirinin (1950 sonrası) en önemli şiir akımlarından birisidir. Turgut Uyar (1927- 1985), bu şiir akımının önde gelen şairleri arasındadır. Bu çalışmada, Turgut Uyar’ın, “İkinci Yeni” şiir anlayışı doğrultusunda yazdığı bir şiiri, anlam çerçevesi açısından incelenmiştir. “İkinci Yeni” şiiri, bilindiği üzere, şiir poetikası açısından, “Birinci Yeniler” diye de adlandırılan Garip şiirine bir tepki olarak doğmuştur. Şiiri biçim ve öz açısından belli kalıplardan kurtarmak, yeni bir şiir dili kurmak, kısaca yenileştirmek ve insanı, yeni bir anlayışla vermek, bu poetikanın ana izleğini oluşturur. Bu şair kuşağından olan Turgut Uyar da, bu şiirinde, “İkinci Yeni” şiir anlayışı içinde kalmış olmakla birlikte, bu anlayışın dışına çıkan bazı yaklaşımlara da yer vermiştir. Özellikle, gelenekle ilişkisini kesmiş görünen “İkinci Yeni” şiirinin aksine, şiirin, gelenekten yararlanmasıyla oluşan yeni ve zengin görüntüsü, öykülemeye gidiş, nazım biçimindeki (form) kalıplaşma gibi unsurlar bakımından “İkinci Yeni” şiirine farklı bir söyleyiş kazandırılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41450
ISSN: 1301-370X
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (15).pdf243.6 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

130
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

82
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.