Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41458
Title: Öğrencilerin Öğretim Türü, Program Türü ve Fakülteyi Tercih Nedenlerine Göre Fakülte Yaşamından Aldıkları Doyum Düzeyleri
Other Titles: Student Satisfaction Levels of Faculty Life Based on Course Times, Program Type and Reason to Prefer the Faculty
Authors: Özgüngör, Sevgi
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel
Abstract: Bu çalışmanın amacı Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin fakülte yaşamına ilişkin doyum düzeylerini, doyumun düşük ve yüksek olduğu alanları ve doyum düzeylerinin öğretim türü (1. ve 2. öğretim), program türü ve fakülteyi tercih etme nedenlerine göre değişip değişmediğinin belirlenmesiydi. Bulgular genel olarak öğrencilerin fakülteden aldıkları doyum düzeylerinin düşük olduğunu, en yüksek doyumu yurt ve yemekhane servislerini takiben akademik kalite ve öğretim üyeleri ile öğrenciler arası ilişkilerden aldıklarını, buna karşılık en düşük doyumun kampus yaşantısı ve teknoloji ve kütüphane servislerine ilişkin olduğuydu. Birinci öğretim öğrencilerinin kampüs yaşantısına ilişkin doyum düzeyleri ikinci öğretim öğrencilerinin doyum düzeyinden yüksek iken akademik kaliteye ilişkin algılar tam tersi yönündeydi. Öğrencilerin doyum düzeyleri hem program türüne, hem fakülteyi tercih nedenlerine göre faklılaşmakta ve özellikle aile zoru ile bu fakülteyi seçenlerin doyum düzeylerinin düşük olduğu görülmektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41458
ISSN: 1301-0085
1309-0275
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (10).pdf190.22 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

18
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.