Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41524
Title: | Öğretmen adaylarının üniversite öncesi deneyimlerindeki öğretmen ve öğrencilerin ders kitabı kullanım davranışları | Other Titles: | Textbook use acts of teachers and students that are in the earlier experiences of preservice teachers | Authors: | Çokadar, Hulusi Şahin, Abdurrahman |
Keywords: | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel | Abstract: | Bilişim teknolojilerindeki gelişmelere rağmen ders kitapları öğretme öğrenme sürecindeki yerini korumakta, öğretmen ve öğrenciler tarafından halen sıklıkla kullanılmaktadır. Ancak yapılan araştırmalar daha çok, kitap niteliklerinin incelenmesine odaklanmış; ders kitaplarının öğrenci ve öğretmenler tarafından nasıl kullanıldığı hakkında daha az çalışma yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının üniversite öncesi deneyimlerindeki öğretmen ve öğrencilerin ders kitabı kullanırlarken gösterdikleri tipik davranışları incelemektir. Nitel yolla toplanan veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenerek temalar elde edilmiştir. Araştırmanın bulguları öğretmenlerin ders kitaplarına yönelik genel bir yaklaşımı benimsediklerini; ders kitaplarını sunu, ödev-hazırlık, etkinlik-katılım ve değerlendirme süreçlerinde kullandıklarını göstermektedir. Bulgular öğrencilerin de genel bir yaklaşım sergilemelerinin yanında öğrenme, ödev-hazırlık, etkinlik-katılım ve değerlendirme süreçlerinde ders kitaplarına başvurduklarını; az sayıda öğrencinin ise ders kitaplarına karşı direnç davranışları oluşturduklarını göstermektedir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41524 | ISSN: | 1302-5600 2791-7657 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.