Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41709
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ağbuğa, Bülent | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:07:43Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:07:43Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.issn | 1300-3119 | - |
dc.identifier.issn | 2667-6672 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41709 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öğrencilerin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik görüşlerini "sosyal işbirliği", "kişisel ilgi" ve "oyunlar/beceriler" alt boyutlarını içeren " Öğrencilere Yönelik Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşımı Ölçeği" oluşturmak ve oluşturulan bu ölçeğin güvenirlilik ve geçerliliğini incelemektir. Araştırmaya, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Denizli il merkezinde bulunan üç lisede öğrenim gören 114 kız ve 275 erkek olmak üzere toplam 389 9., 10. ve 11. sınıf öğrencileri gönüllü olarak katılmıştır. Yirmi beş maddeden oluşan ölçek 5'li derecelendirmeye sahip Likert tipi bir ölçektir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre tüm değerlerin $X^2$/df = 1.88, NNFI = .92, CFI = .93, RMSEA = .046; faktör yükleri .45 ile .63 arasında) üç faktörlü yapıda kabul edilebilir uygunluk gösterdiği ortaya konmuştur. Ölçeğin iç tutarlılığını belirlemede kullanılan Cronbach Alfa değerleri ölçeğin geneli için 0.90; kişisel ilgi alt boyutu için 0.80, sosyal işbirliği alt boyutu için 0.80 ve oyunlar/beceriler alt boyutu için 0.80 olarak hesaplanmıştır. Bu araştırmanın sonucunda, Öğrencilere Yönelik Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşım Ölçeğinin verilere uyduğu ve tatmin edici psikometrik özellikler gösterdiği bulunmuştur. Geçerlik ve güvenirlik analizlerinin yüksek olması bu ölçeğin lise beden eğitimi dersle rinde uygulanabilir olduğunu belirtmektedir. Araştırmacılar farklı sınıf seviyelerinde ve eğitim ortamlarında bu ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmasını tekrar edebilirler. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Spor Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Spor Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel | en_US |
dc.title | Öğrencilere yönelik yapılandırmacı öğretim yaklaşımı ölçeği:bir geçerlilik ve güvenirlilik çalışması | en_US |
dc.title.alternative | The constructivist teaching practices ınventory for students: A reliability and validity study | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 21 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 103 - 109 | - |
dc.identifier.startpage | 103 | en_US |
dc.identifier.endpage | 109 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 123860 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 18.01. Physical Education and Sports | - |
Appears in Collections: | Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Öğrencilere yönelik yapılandırmacı öğretim.pdf | 316.76 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
48
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
6
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.