Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41709
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAğbuğa, Bülent-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:07:43Z-
dc.date.available2022-05-17T12:07:43Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.issn1300-3119-
dc.identifier.issn2667-6672-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41709-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğrencilerin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik görüşlerini "sosyal işbirliği", "kişisel ilgi" ve "oyunlar/beceriler" alt boyutlarını içeren " Öğrencilere Yönelik Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşımı Ölçeği" oluşturmak ve oluşturulan bu ölçeğin güvenirlilik ve geçerliliğini incelemektir. Araştırmaya, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Denizli il merkezinde bulunan üç lisede öğrenim gören 114 kız ve 275 erkek olmak üzere toplam 389 9., 10. ve 11. sınıf öğrencileri gönüllü olarak katılmıştır. Yirmi beş maddeden oluşan ölçek 5'li derecelendirmeye sahip Likert tipi bir ölçektir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre tüm değerlerin $X^2$/df = 1.88, NNFI = .92, CFI = .93, RMSEA = .046; faktör yükleri .45 ile .63 arasında) üç faktörlü yapıda kabul edilebilir uygunluk gösterdiği ortaya konmuştur. Ölçeğin iç tutarlılığını belirlemede kullanılan Cronbach Alfa değerleri ölçeğin geneli için 0.90; kişisel ilgi alt boyutu için 0.80, sosyal işbirliği alt boyutu için 0.80 ve oyunlar/beceriler alt boyutu için 0.80 olarak hesaplanmıştır. Bu araştırmanın sonucunda, Öğrencilere Yönelik Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşım Ölçeğinin verilere uyduğu ve tatmin edici psikometrik özellikler gösterdiği bulunmuştur. Geçerlik ve güvenirlik analizlerinin yüksek olması bu ölçeğin lise beden eğitimi dersle rinde uygulanabilir olduğunu belirtmektedir. Araştırmacılar farklı sınıf seviyelerinde ve eğitim ortamlarında bu ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmasını tekrar edebilirler.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSpor Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleÖğrencilere yönelik yapılandırmacı öğretim yaklaşımı ölçeği:bir geçerlilik ve güvenirlilik çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe constructivist teaching practices ınventory for students: A reliability and validity studyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage103 - 109-
dc.identifier.startpage103en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid123860en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept18.01. Physical Education and Sports-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Öğrencilere yönelik yapılandırmacı öğretim.pdf316.76 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

6
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.