Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41749
Title: Fen bilgisi öğrencilerinde kimya laboratuvar uygulamalarının öğrenci endişeleri üzerine etkisinin değerlendirilmesi
Authors: Erökten, Seçil
Abstract: Kimyanın gelişmesi laboratuar araştırmalarına dayanmaktadır. Bu nedenle, genç nesillerin araştırmacı bir ruhla yetiştirilmesi için kimya eğitiminde laboratuar çalışmalarına özel bir önem verilmektedir. Geleceğin sınıflarında görev yapacak; düşünen, kendini ifade edebilen, yaratıcı problem çözme becerisine sahip bireylerin yetişmesi önemlidir. Bu çalışmada; fen bilgisi öğrencilerinin kimya laboratuarında deneyler yaparak kimya laboratuarına karşı endişelerinin değişip değişmediği araştırılmıştır. Bu amaçla; 2008-2009 öğretim yılı güz döneminde Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında 2. sınıf öğrencilerinden (4 şube) Genel Kimya Laboratuarını alan 100 öğrenci örneklem olarak kullanılmıştır. Çalışma kapsamında; Bowen tarafından geliştirilen, Azizoğlu ve Uzuntiryaki tarafından çevirisi yapılan “Kimya Laboratuarı Endişe Ölçeği” kullanılmıştır. Dönemin başında Genel Kimya Laboratuarı dersine başlamadan önce öğrencilere “Kimya Laboratuarı Endişe Ölçeği” ön test olarak uygulanmıştır. Dönem boyunca dersin içeriğinde bulunan deneyler yapılmıştır. Dönemin sonunda ise “Kimya Laboratuarı Endişe Ölçeği” tekrar son test olarak uygulanmıştır. Ön-son test karşılaştırıldığında yapılan uygulama sayesinde öğrencilerinin endişelerinde azalma olduğu tespit edilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41749
ISSN: 1300-5340
2536-4758
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.