Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41849
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKabaca, Tolga-
dc.contributor.authorÇontay, Emine Gaye-
dc.contributor.authorİymen, Esra-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:09:47Z-
dc.date.available2022-05-17T12:09:47Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.issn1301-0085-
dc.identifier.issn1309-0275-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41849-
dc.description.abstractÖzet Matematik kavramları farklı yollar ile temsil edilebilirler. Bunların en bilinen ve formal biçimleri kavramın geometrik ve cebirsel temsilleridir. Bir matematik kavramının geometrik temsili görsel bir gösterim yolu iken, cebirsel temsili kavramın daha çok soyut görünümüdür. Bir kavramın farklı temsilleri arasındaki ilişkiler ile birlikte öğretilmesi matematik öğretiminin en önemli bileşenlerinden biri olarak görülmektedir. Bu çalışmada parabol kavramının geometrik temsili ile cebirsel temsili arasındaki ilişkinin çift yönlü olarak yapılandırılması amaçlanmıştır. Parabol eğrisi matematik tarihi içinde de öncelikle geometrik özellikleri ile belirmeye başlamış bir kavram olduğundan yapılandırmanın çıkış noktası olarak geometrik temsil seçilmiştir. Dinamik Matematik Yazılımı GeoGebranın sunduğu dinamik imkânlardan yararlanılarak 4 temel aşamada tasarlanan öğrenme ortamı bir Anadolu Lisesinin 11. sınıf öğrencilerinden oluşan 23 kişi üzerinde örnek bir ders şeklinde yürütülmüş ve öğrencilerin ders sürecindeki geri bildirimlerinden yola çıkılarak tasarlanan öğrenme ortamı uygulanabilir bulunmuştur. Bunun yanında öğrenme ortamını yönetmek için tasarlanan etkinlik öğrencilerin parabol kavramının ileri düzey özelliklerini incelemelerine de fırsat sağlamıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDinamik Matematik Yazılımı ile Geometrik Temsilden Cebirsel Temsile: Parabol Kavramıen_US
dc.title.alternativeFrom Geometric Representation to Algebraic Representation with Dynamic Mathematics Software: The Concept of Parabolaen_US
dc.typeOtheren_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage101 - 110-
dc.identifier.startpage101en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid182376en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeOther-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Dinamik Matematik.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on May 27, 2024

Download(s)

8
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.