Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41893
Title: Fen eğitiminde bilişim teknolojilerinden faydalanmanın yeni ve etkili bir yolu: “yavaş geçişli animasyonlar
Authors: Ekici, Erhan
Ekici, Fatma Taşkın
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu öğretim uygulaması, bilgi ve iletişim teknolojilerinin fen eğitiminde kullanılması için eğitimcilere ve öğrencilere, entegrasyon ve adaptasyon konusunda önemli bir araç olarak görülen ve tasarlanan Yavaş Geçişli Animasyonlar (Slow Motion Animations veya kısaca Slowmations “Hoban, 2005) hakkında bilgi sağlamak amacıyla kaleme alınmıştır. Bilişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler ve bu gelişmelerin yeni ürünleri eğitim ortamlarında bu yeniliklerin uygulamalarını işe koşmada eğitimcilere esin kaynağı olmaktadır. Bu öğrenme etkinliği, bilişim teknolojilerinin avantajlarından faydalanmayı ve eğitim ortamlarında yapılandırmacı felsefe bağlamında öğrencileri merkeze alarak öğrenmelerini kolaylaştırmayı isteyen eğitimciler için pratik bir etkinlik olarak önerilebilir. Ülkemizde de bu yeni öğrenme tekniğinin yaygın bir şekilde kullanılması, fen eğitimi ve öğrenme ürünleri açısından önemli görülmektedir. Bu öğretim uygulaması çalışmasında, yakın bir geçmişte tasarlanan Yavaş Geçişli Animasyonların bir öğrenme tekniği olarak işleyişi görsel öğelerle sunularak özetlenmiş ve hakkında yapılan çalışmalara değinilerek fen eğitimi açısından avantajları ve dezavantajları ortaya konularak tartışılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41893
ISSN: 1305-3515
1305-3515
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (6).pdf724.3 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.